شبکه فاکس نیوز به نقل از منابعی در گروه تروریستی داعش تأکید کرد که داعش این زن روس را به اتهام “جاسوسی” اعدام کرد.

عصر تبریز:شبکه فاکس نیوز به نقل از منابعی در گروه تروریستی داعش تأکید کرد که داعش این زن روس را به اتهام “جاسوسی” اعدام کرد.

داعش این زن را متهم کرد که باعث کشته شدن ۶ تن از عناصر این گروه تروریستی از جمله همسرش شده است، و برای روسیه اطلاعات می فرستاد.

۳۷۵۱۰۳_۴۴۳

روزنامه “میرور” انگلیس هم نام این زن روس را “الویرا کارایوا” اعلام کرد، و مدعی شد که این زن به مدت ۴ سال برای سازمان امنیت فدرال روسیه کار می‌کرد، و توانست به داخل گروه تروریستی داعش نفوذ کند.

طبق ادعای این روزنامه انگلیسی، این زن روس اطلاعاتی را درباره عناصر داعش و پایگاه‌های سری آن در اختیار مسکو قرار می داد.

میرور به نقل از منابعی در داعش تأکید کرد که با وجود آزمونهای بسیاری که این گروه انجام داده بود، این زن توانست هویت خود را مخفی کند و به داخل داعش نفوذ کند. این زن همچنین برای مخفی کردن هویت خود با یک تروریست ملقب به “ابو مسلم” ازدواج کرد.

سایت شبکه روسیا الیوم با نقل این خبر تأکید کرد که مسؤولان این کشور هنوز درخصوص این اطلاعات اظهار نظر نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های روسیه تأکید کردند که کارایوای ۲۸ ساله از عناصر گروهک “صابون داعشی” بود و دخترانی را فریب داده که پس از تولید صابون دستی و فروش اینترنتی آن، درآمد به دست آمده را برای کمک به داعش به سوریه فرستاده بودند.

داعش یک زن جوان روس را اعدام کرد +عکس

کارایوا متولد منطقه قره چای در جنوب روسیه بود، و قبل از پیوستن به داعش در سال ۲۰۱۳ به همراه دختر ۴ ساله خود، در بازاری در داغستان صابون می فروخت.

نیروهای امنیتی روسیه این گروهک داعشی را که توسط چند زن ایجاد شده بود، منهدم کردند.

گروه تروریستی داعش پیشتر نیز مدعی شده بود که یک جاسوس روس به نام “محمد خاسییف” را اعدام کرده است. درحالیکه “رمضان قادروف” رئیس جمهور چچن اعلام کرد که خاسییف از اهالی چچن بود و هیچ ارتباطی با سازمان اطلاعات روسیه نداشت./ العالم