دارابی مزیت نسبی شبکه های استانی را تولید آثار فاخر و حفظ هویت و شناسنامه شبکه برشمرد و افزود: شبکه های استانی امروز باید با ۲۱۷ شبکه معاند و نامحرم با روشنگری مفابله نمایند. عصر تبریز: نخستین نشست رشد و تعالی مراکز استانها با حضور معاون امور استانهای سازمان و مدیر کل و معاونان سیما […]

 دارابی مزیت نسبی شبکه های استانی را تولید آثار فاخر و حفظ هویت و شناسنامه شبکه برشمرد و افزود: شبکه های استانی امروز باید با ۲۱۷ شبکه معاند و نامحرم با روشنگری مفابله نمایند.

عصر تبریز: نخستین نشست رشد و تعالی مراکز استانها با حضور معاون امور استانهای سازمان و مدیر کل و معاونان سیما وصدای مراکز استانها در ارومیه آغاز شد.

دارابی معاون امور استانها سازمان صدا و سیما در مراسم گشایش نخستین نشست رشد و تعالی شبکه های استانی رسانه ملی گفت: امروز رقابت شبکه های استانی به رقابت با یکدیگر و شبکه های ملی ختم نمی شود بلکه باید با باز تعریف آنتن و کنداکتور به مقابله جدی و برنامه ریزی شده با شبکه های فارسی زبان ماهوراه ای بپردازند که ایمان و اعتقادات جامعه بویژه جوانان را هدف گرفته اند . وی افزود : این رقابت کار بسیار سختی است و مدیران کل مراکز و برنامه سازان باید در اجرای ۱۵ اقدام تعریف شده معاونت امور استانها که بصورت دستور العمل ارسال گردیده ، اهتمام ویژه داشته و برنامه های جدیدی در این راستا ارائه نمایند.

معاون امور استانها رسانه ملی به مدیران کل مراکز تاکید نمود که چهره عوامل ضد انقلاب توسط رسانه های بیگانه در حال تطهیر است که ما وظیفه داریم چهره واقعی آنان را به جوانان نمایان کنیم. وی برنامه های چالشی، مستند و نمایشی و نشاط آور را نیاز امروز جامعه برشمردو خاطر نشان کرد: رسانه ملی بنا به فرموده مقام معظم رهبری در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد و و شما افسران و فرماندهان خط مقدم این جنگ رسانه ای باید در استودیوها با تولیدات فاخر و ارزشمند خود به مقابله با این هجمه ها بپردازید. معاون امور استانها سازمان گفت : مدیران کل مراکز یک ماه فرصت دارند با توجه به محدودیتهای اعتباری و مالی سازمان برنامه ریزی خود را نسبت به تغییر  در برنامه های رادیوی و تلویزیونی ارائه نموده و باید نتیجه ملموس این تغییرات طی پنج  ماه آینده در آنتن شبکه های استانی دیده شود.

دارابی تعامل با دستگاهها و نهادهای دولتی را بسیار ضروری برشمرد و گفت: هدف اصلی در برنامه سازی اصلاح و رفع نواقص است و نقدها باید بصورت مشفقانه ارائه شود و از تخریب بصورت جدی در برنامه ها پرهیز گردد.

وی شناسایی مسائل و مزایای نسبی استانها  و ارائه پیوست رسانه ای آن مسائل را اصلی ترین وظایف مدیران کل مراکز صدا و سیما برشمرد و خاطر نشان کرد: گفتمان رسانه ملی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب می بایست گفتمان امید و آگاهی و پیشرفت باشد و از هر گونه سیاه نمایی در رسانه پرهیز شود.

وی تقویت سواد رسانه ای و حرفه ای شدن رسانه ملی را بسیار ضروری بر شمرد و گفت : با توجه به ورود فضای مجازی و تاکید رهبر معظم انقلاب برای ورود و استفاده از این ظرفیت می بایست با درک صحیح مختصات فضای مجازی و باز تعریف شبکه و کنداکتور گامهای مهم و اساسی در فعالیت حرفه ای برداشته شود.

معاون امور استانهای سازمان از مدیران مراکز خواست با برگزاری جلسات متعدد زمینه تعامل با نخبگان و صاحب نظران در استانها را فراهم نماید و با تشکیل شورای راهبردی و اتاق فکر در مراکز راههای مطلوب جذب مشارکت صاحبان خرد و اندیشه در کارها را فراهم نماید.

دارابی مزیت نسبی شبکه های استانی را تولید آثار فاخر و حفظ هویت و شناسنامه شبکه برشمرد و افزود: شبکه های استانی امروز باید با ۲۱۷ شبکه معاند و نامحرم با روشنگری مفابله نمایند.

اهمیت و جایگاه کار و کارآفرینی، همکاری بایسته با شبکه شما، همکاری با قوای سه گانه، تولید برنامه های طنز و شاد، معرفی دستاوردهای نظام و انقلاب به جامعه به ویژه نسل جوان و ترغیب مردم با نمایش و اطلاع رساتی دستاوردهای دولت و توجه به گنجینه آرشیو، ساعات طلایی بخش و تولید برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی و تدارک بایسته در این زمینه از دیگر محورهای سخنان معاون امور استانهای رسانه ملی در آیین گشایش نخستین نشست رشد و تعالی در مراکز استانها در ارومیه بود.

مجرد مدیر کل مرکز آذربایجان غربی نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی و ارائه گزارش از روند امور مرکز به تشریح ویژگیهای منحصر بفرد و جایگاه استان در ابعاد مختلف پرداخت و خاطر نشان کرد: صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی به عنوان نخستین مرکز تلویزیونی پس از تهران یکی از درخشان ترین مراکز رادیویی و تلویزیونی کشور بشمار می رود که با بهره مندی از ظرفیت نیروهای خلاق و توانمند ، توانسته به چهار زبان فارسی ، آذری، کردی و آشوری  طیف گسترده ای از مخاطبان را در این استان تحت پوشش برنامه های خود قرار دهد.