نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی ها باید از ظرفیت همه رسانه و خبرگزاری ها به یک میزان استفاده کنند.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران روابط عمومی های سازمانها و نهاد های آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی سازمان ها و نهادهای مختلف انتقال واقعی اخبار و اطلاعات مربوط به سازمان مطبوع است، گفت: مسولان دستگاه های اجرایی و سازمان های مختلف باید بواسطه اداره روابط عمومی از وقایع و عملکرد مربوط به مجموعه خود آگاه شوند و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی افزود:روابط عمومی ها آیینه تمام نمای تشکیلات خود هستند و چنانچه اگر عیب و ایرادی در هربخش از سازمانی وجود داشته باد ، باید توسط روابط عمومی به بهترین نحو منعکس شود.

آل‌هاشم با تاکید بر پذیرش مشکلات از سوی مدیران مجموعه ها گفت : روابط عمومی ها در انتقال مسایل و مشکلات سازمان ها نقش بسیار مهمی ایفا میکنند و مدیری که علاقه ای به شنیدن مشکلات نداشته باشد خائن است.

وی افزود: مدیری موفق است که به تذکرات و گوشزدهای روابط عمومی توجه داشته باشد و در جهت رفع کمبودها و مشکلات حرکت کند و در مسیری روشن برای جلب اعتماد مردم گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از تعریف و تمجیدهای بی جا توسط روابط عمومی از روسای سازمان ها تصریح کرد: روابط عمومی ها و روسای دفاتر مدیرانی که بی اساس از مسئولان تعریف میکنند در واقع در جهت تخریب همان مسئول حرکت میکنند.

امام جمعه تبریز افزود: با پرهیز از انکار واقعیات، سازمان ها را به طرف شفاف سازی و جلب اعتماد عمومی هدایت کنیم.

وی با تاکید بر تکریم مردم و ارباب رجوع سازمان ها از سوی مجموعه روابط عمومی و دفاتر مدیران گفت: مدیران و روسای سازمان ها در انتخاب مسئولان روابط عمومی و دفاتر خود حساسیت داشته باشند تا رفتار این افراد عملکرد کل مجموعه را زیرسوال نبرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه همراهی مردم و در کنار آنها بودن پسندیده ترین اخلاق و آرمان نظام اسلامی است گفت : اقدامات ایجابی مهمتر و تاثیرگذارتر از اقدامات سلبی در جلب و جذب آحاد مردم است و مسئولان روابط عمومی میتوانند در جهت پیشبرد اهداف سازمانی خود این رسالت را به نحو شایسته انجام دهند.

وی کار روابط عمومی کار بسیار سنگین و سخت دانست و گفت: فعالیت در عرصه روابط عمومی رسالتی سنگین و خطیر و درعین حال بسیار آسان است به شرطی که در پیگیری امورات محوله و موضوع مهم اطلاع رسانی جناح بندی صورت نگیرد و از هر طیف و سلیقه ای برای بیان عملکرد سازمان و ارتباط گیری با مردم استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید از ظرفیت همه رسانه و خبرگزاری ها به یک میزان استفاده کنند تصریح کرد: روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است ونقشی مهمی در تعیین، شکل دهی و برنامه‌ریزی در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی یک سازمان ایفا می‌کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان مسئولیت های خطیری در این زمینه بر عهده دارند.به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/