نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌ها درخصوص رویداد تبریز ۲۰۱۸، اعلام کرد: مسئولان در معرفی شهر تبریز و تبلیغات محیطی کم‌کاری کردند و بسیاری از طرح‌های مرتبط هنوز عقب مانده است.

به گزارش عصرتبریز، محمداسماعیل سعیدی در خصوص معرفی شهر تبریز به عنوان جهان‌شهر یا شهر نمونه گردشگری اسلامی (تبریز ۲۰۱۸) گفت: مدل تبریز ۲۰۱۸ یک فرصتی مناسب برای معرفی شهر تبریز به عنوان ویترین گردشگری ایران و همچنین جهان اسلام است؛ به عبارت دیگر این مدل زمینه‌ای برای گسترش گردشگری است و گره کور کمبود گردشگر خارجی را باز خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقداماتی در این زمینه انجام شده اما این اقدامات کافی نبوده و بسیاری از طرح‌ها هنوز عقب مانده است؛ در این زمینه باید رایزنی‌های فرهنگی صورت می‌گرفت ولی آنطور که شایسته بود، مسئولین در معرفی شهر تبریز و تبلیغات محیطی کم‌کاری کردند.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: باید اقدامات به طور مداوم و سریع در جهت معرفی شهر تبریز صورت بگیرد تا این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بیش از پیش به مخاطبان معرفی شود؛ در این میان نه تنها رایزنی‌های فرهنگی و دستگاه دیپلماسی بلکه تمام مسئولین متولی باید با همکاری یکدیگر برای رسیدن به تبریز ۲۰۱۸ تلاش کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس بیان کرد: نکته دیگر اینکه باید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی استفاده می‌شد که در این زمینه نیز کم‌کاری صورت گرفت؛ چراکه بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند از یک سو باعث اشتغال و از سوی دیگر باعث سرعت‌بخشی در کارها شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این امیدواری وجود دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ اقداماتی سریع برای گسترش گردشگر و ورود آنها به شهر تبریز صورت بگیرد و شهر زیبای تبریز که دارای معماری‌های فوق العاده و آثار تاریخی زیبا است، مورد استقبال گردشگران خارجی و داخلی قرار بگیرد.

انتهای پیام/