عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متاسفانه مدیران آموزش و پرورش خلاقیت و توانمندی بهره‌برداری از منابع در اختیار خود را ندارند، گفت: آموزش و پرورش با تغییر کاربری بخشی از فضای مازاد خود، منبع درآمد جدیدی ایجاد کنند.

به گزارش عصرتبریز، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه به گفته مسئولان ۴۵درصد منابع مالی، فیزیکی و انسانی آموزش و پرورش پِرتی است، گفت: متاسفانه مدیران خلاقیت و توانمندی بهروری و بهره‌برداری از منابع و امکانات در اختیار خود را ندارند این در حالی است که آموزش و پرورش دارای امکانات وسیع و پراکنده‌ای در سطح شهرها و روستاها است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان بخشی از آن‌ها را مورد استفاده مفید قرار داد تا بخشی از نیازمندی‌های این وزراتخانه از همین محل تامین شود.

آموزش و پرورش می‌تواند از طریق تجهیزات در اختیار خود به درآمدزایی و تولید برسد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار منابع پرتی آموزش و پرورش باید دقیقا احصاء شود تا مشخص شود چند درصد این ۴۵درصد منابع پرتی مشخصا در حوزه منابع فیزیکی و دیگر حوزه‎ها است، ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند از طریق تجهیزات در اختیار خود در مدارس فنی وحرفه‌ای و هنرستان‌ها به درآمدزایی و تولید نیز برسد بدین شکل که علاوه بر آموزش دروس عملی دانش‌آموزان، با استفاده بهینه از آن‌ها به کارآفرینی و تولید نیز رسید.

وی یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه دستگاه‌های دولتی ازجمله آموزش و پرورش می‌توانند با تغییرکاربری بخشی از فضای مازاد خود، منبع درآمد جدیدی ایجاد کنند.

آموزش و پرورش فضاهای بسیاری دارد که می‌تواند با تغییر کاربری یا فروش این مکان‌ها درآمدهای مناسبی به دست آورد

سعیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش فضاهای بسیاری دارد که می‌تواند با تغییر کاربری یا فروش این مکان‌ها درآمدهای مناسبی به دست آورد و با بالفعل کردن این منابع، از درآمد آن‌ها برای نوسازی، ساخت و مقاوم‌سازی مدارس استفاده کند، اضافه کرد: درحال حاضر بسیاری از مدارس در کشور وضعیت مناسبی ندارند و به تعمیر، نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند.

آموزش و پرورش با ایجاد فروشگاه‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محل‌های بلااستفاده درآمد مناسبی کسب کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: برخی از مکان‌ها و فضاهای در اختیار آموزش وپرورش محل مناسبی برای ساخت مدرسه نیست به همین دلیل بلااستفاده مانده‌اند و بهتر است با تغییر کاربری قابل استفاده شود به طور مثال این وزارتخانه می‌تواند با ساخت مغازه یا ایجاد فروشگاه‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محل‌های بلااستفاده درآمد مناسبی کسب کند و از این طریق منابع مورد نیاز برای ساخت سالن‌های ورزشی در مدارس، مقاوم‌سازی خود مدارس و… را تامین کند.

انتهای پیام/