تولید پنیر سنتی به‌صورت صنعتی در «ناژو تاوریژ»
تولید پنیر سنتی به‌صورت صنعتی در «ناژو تاوریژ»
مالک شرکت صنایع غذایی ناژو تاوریژ می‌گوید: پنیرهای ناژو برعکس پنیرهای سنتی موجود در بازار، از شیر پاستوریزه تهیه می‌شوند.

به گزارش عصرتبریز، امیرعلی پورحسین، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی ناژو تاوریژ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت با داشتن روحیه اشتغال‌زایی و خدمت‌رسانی به مردم اقدام به خرید یک مجموعه کارخانه محصولات لبنی نمود و با استفاده از تجارب کارشناسان به‌نام استانی و دعوت از مهندسان باتجربه اقدام به بهسازی خطوط تولید و زیرساخت‌های موجود این کارخانه کرد.

وی افزود: پس از حدود یک سال تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه، هم‌اکنون یکی از اصولی‌ترین خطوط تولید لبنیات را در سطح استان و کشورمان راه‌اندازی کرده‌ایم.

مالک کارخانه محصولات غذایی ناژو تاوریژ ادامه داد: کیفیت همراه با تلاش مداوم برای دستیابی به بالاترین سطح محصولات، از ویژگی‌های مهم محصولات لبنی «ناژو تاوریژ» است که در حال حاضر با برندهای «ناژو»، «امروز» و «دامنه سراب» به بازار عرضه می‌شوند.

امیرعلی پورحسین، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی ناژو تاوریژ

پورحسین گفت: در سطح کشور تمامی پنیرهای سنتی و رسیده در آب‌نمک که دارای مجوز رسمی هستند فقط در دو کارخانه تولید می‌شوند که یکی از آن‌ها کارخانه‌ی «ناژو تاوریژ» است.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی ناژو تاوریژ با بیان اینکه تفاوت عمده پنیر تولیدی در ناژو تاوریژ با سایر پنیرهای سنتی در نوع شیر مصرفی است، خاطرنشان کرد: پنیرهای تولیدی در «ناژو تاوریژ» برعکس پنیرهای سنتی موجود در بازار، از شیر پاستوریزه تهیه می‌شوند که این ویژگی احتمال وجود تب مالت را از بین برده است.

وی اضافه کرد: بخشی از کیفیت محصولات لبنی «ناژو تاوریژ» به دقت بالا و آزمایش‌های گسترده در شیر ورودی به کارخانه برمی‌گردد که این کیفیت خاص، مورد توجه مصرف‌کنندکان نیز قرار گرفته است.

پورحسین در پایان خاطرنشان کرد: امید است که به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از تجربیات کارشناسان، مدیریت با تجربه و همچنین تکنولوژی به‌روز کارخانه‌ی «ناژو تاوریژ» شاهد نگاه و اعتماد ویژه مصرف‌کنندگان به این برند ملی در صنایع غذایی کشومان باشیم.

مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی ناژو تاوریژ نیز گفت: این مجموعه در در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ خریداری شده است و با بازسازی و سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته پس از پنج سال تعطیلی، دوباره خط تولید این مجموعه راه‌اندازی شد.

سعید ناصری آذری

سعید ناصری آذری، مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی ناژو تاوریژ

سعید ناصری آذری افزود: مجموعه «ناژو تاوریژ» از ابتدا با هدف تولید صنعتی پنیر سنتی آذربایجان تاسیس شده است بطوریکه در شمالغرب کشور مشابه این کارخانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شغل آبا و اجدادی موسس این کارخانه پنیرسازی بوده، در کارخانه «ناژو تاوریژ» افزون بر خط تولید مدرن و صنعتی، بخش‌هایی جهت ساخت پنیر به‌صورت کاملاً سنتی نیز تعبیه شده است.

مدیرعامل کارخانه لبنیات ناژو تاوریژ افزود: شیر ورودی به کارخانه ناژو تاوریژ کاملا صنعتی بوده و به‌هیچ وجه شیر سنتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که این امر موجب اطمینان بالاتر از سلامتی شیر مورد در تولید محصولات لبنی می‌باشد.

وی با بیان اینکه مجوز تولید پنیر گوسفندی به‌صورت صنعتی را نیز دریافت کرده‌ایم، اظهار کرد: پنیر گوسفندی پاستوریزه در سطح کشور فقط و فقط در مجموعه «ناژو تاوریژ» تهیه و تولید می‌شود و پروانه تولید این محصول فقط به مجموعه‌ی ما اعطا شده است.

ناصری همچنین گفت: روزانه ۲۵۰ حلبی پنیر سنتی در این کارخانه تولید می‌شود که وزن هر حلبی ۱۴ کیلوگرم می‌باشد اما کل تولید روزانه پنیر در روستای لیقوان هرگز به این مقدار نمی‌رسد.

به گفته وی، ماندگاری پنیرهای سنتی با برند «ناژو» بالغ بر ۹ ماه می‌باشد.

بر اساس این گزارش، از دیگر محصولات کارخانه «ناژو تاوریژ» که در دامنه‌های سهند واقع شده، می‌توان به پنیر پاستوریزه، دوغ، ماست و سایر محصولات لبنی اشاره کرد.