دستگاه‌های اجرایی برای دوران پسا کرونا برنامه ارائه دهند
دستگاه‌های اجرایی برای دوران پسا کرونا برنامه ارائه دهند
معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان‌شرقی بر لزوم ارائه برنامه کوتاه و بلندمدت توسط دستگاه‌های اجرایی استان برای دوران پسا کرونا تاکید کرد.

به گزارش عصرتبریز، علیار راستگو عصر یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به فعالیت ۱۳ کمیته زیر مجموعه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان گفت: در شرایط کنونی، نقش رسانه‌ها در سلامتی، آگاه سازی و اقناع مردم بسیار خطیر است.

وی با اشاره به ضرورت متقاعدسازی مردم در زمینه خطر بحران کرونا گفت: برای مثال مردم به خوبی در جریان روز ۱۳ فروردین قانع شده و کمتر فردی بود که این روز را بیرون از خانه خود سپری کند.

راستگو ادامه داد: تا قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، میزان مصرف بنزین حدود روزانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بود که روز ۱۳ فروردین این مقدار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و روز گذشته نیز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسید.

وی عدم تجمع را مهم‌ترین نکته در مقابله با ویروس کرونا دانسته و گفت: شهرستان‌هایی که تراکم جمعیتی کمتری دارند، مبتلایانشان نیز کمتر است و در شهرهای بزرگ همچون تبریز نیز میزان شیوع در محلاتی که مردم در آنجا تجمعاتی داشته‌اند، بیشتر از دیگر نقاط شهر است.

راستگو، سیاست اصولی را ماندن در خانه دانسته و گفت: علاوه بر آن، مردم برای کار ضروری نیز سعی کنند در مناطق پرتردد شهر تجمع نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ادامه یافتن طرح فاصله گذاری اجتماعی تا روز ۲۰ فروردین گفت: روزهای ۲۱ و ۲۲ فرودین نیز تعطیل بوده و عملاً اقدام ما تا روز ۲۳ فروردین ادامه خواهد داشت و تا این روز، اصناف استان به صورت رسمی تعطیل خواهند بود.

وی با تاکید بر آگاه سازی مردم نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی گفت: با شناساندن این فروشگاه‌ها به مردم، می‌توان جلوی رفت و آمد غیرضرور افراد به بیرون از خانه را گرفت.

راستگو همچنین بر لزوم آماده سازی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی برای دوران پساکرونایی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های استان باید برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت خود را برای دوران بعد از این بیماری ارائه دهند.

وی با اشاره به تلاش برخی عناصر ضدانقلاب برای وخیم نشان دادن اوضاع کشور گفت: این در حالی است که بسیاری از کشورهای مدعی نتوانسته‌اند این بیماری را به خوبی کنترل کنند و شرایط چندان خوبی ندارند اما کشور ایران در این میان بسیار بهتر از خیلی از کشورها، بحران را کنترل کرده است.