کنگره بین‌المللی بزرگداشت ادبی استاد شهریار برگزار می‌شود
کنگره بین‌المللی بزرگداشت ادبی استاد شهریار برگزار می‌شود
معاون شهردار تبریز از برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت ادبی استاد شهریار به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، جلسه بررسی طرح کنگره بین‌المللی استاد شهریار به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در این جلسه، ایجاد فضای فرهنگی جهت تبادل اطلاعات و صیانت از فرهنگ بومی در مقابله با تهاجم فرهنگی، الگوسازی ارزشمند به‌ویژه برای جوانان علاقمند و مستعد و حفاظت از میراث معنوی و آثار بجا مانده از فرهنگ وادب مناطق مختلف ایران، ایجاد هم‌دلی هم‌فکری میان هنرمندان، شاعران و پژوهشگران و تاثیرپذیری آنان از یکدیگر را را از مهمترین دلایل طرح برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت ادبی استاد شهریار عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، بسترسازی برای به‌کارگیری متون ادبی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری، ظرفیت‌سازی برای توسعه صنعت توریسم استان (با معرفی خانه موزه ادبی استاد شهریار) کمک به پژوهش‌های ماندگار در زمینه آثار و زندگی استاد شهریار و معرفی و بسط فرهنگ و ادب آذربایجان را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد.

وی اقزود: اجرای این کنگره به‌صورت بین‌المللی در دستور کار شهرداری تبریز در سال جاری قرار دارد و شهرداری تبریز در راستای نگرش فرهنگی خود از هیچ کوششی، دریغ نخواهد کرد و همه تلاش خود را جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره انجام خواهد داد.

در این جلسه اساتید دانشگاه نکته نظرات خود را در خصوص نحوه برگزاری این کنگره ابراز داشتند و به پیشنهاد اعضای جلسه مقرر شد شورای علمی کنگره با حضور ۱۰ تن از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌های کشور تشکیل شود و در جلسه بعدی محورهای این کنگره بررسی شود.

لازم به ذکر است موارد و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه به‌صورت یک پیشنهاد عملی در قالب طرح کنگره بین‌المللی استاد شهریار توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد و پس از تصویب در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر وارد فاز اجرایی می‌شود.