استاندار آذربایجان‌شرقی پاسخگوی تماس‌های مردمی شد
استاندار آذربایجان‌شرقی پاسخگوی تماس‌های مردمی شد
استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی استانداری، از طریق سامانه سامد به درخواست‌های شهروندان پاسخ داد.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد) طی یک ساعت حضور خود در مرکز ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان‌شرقی، با تعدادی از شهروندان از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) گفت‌وگو و مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کرد.

وی پس از ثبت درخواست‌های شهروندان، دستورهای لازم برای پیگیری مشکلات آنها را از سوی دستگاه‌های مرتبط صادر کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از همکاران استانداری که در مرکز سامد پاسخگوی تماس‌های مردم هستند، گفت: براساس دستورالعمل، همه مسئولان مکلفند طبق برنامه و با اطلاع‌رسانی قبلی در این مرکز حضور یابند و مشکلات مراجعان را پیگیری کنند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات مردم ناشی از عدم اطلاع دقیق از بخشنامه‌ها و مأموریت‌های دستگاه‌هاست که در تماس با مرکز سامد راهنمایی‌های لازم در این خصوص ارائه می‌شود؛ بنده امروز طبق برنامه در این مرکز حضور یافتم تا مسائل و مشکلات مردم را بشنوم و به مدیران نیز توصیه می‌کنم که به صورت منظم وقت خود را به این امر اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به وظایف مرکز سامد، گفت: کارشناسان این مرکز، شهروندان را در خصوص مسائل مطرح شده راهنمایی و مشکلات آنها را به دستگاه‌های مرتبط ارجاع می‌دهند.

یدالله قاری‌زاده افزود: روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تماس با مرکز سامد برقرار می‌شود و مدیران استان نیز طبق برنامه و به صورت یک روز در میان در این مرکز حضور می‌یابند تا پاسخگوی سوالات مردم باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سامانه تلفنی ۱۱۱ یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور است که هر یک از آحاد مردم می‌توانند ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها و درخواست‌های خود از دولت و دستگاه‌های اجرایی را با آن مطرح کنند.

هدف از راه‌اندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخ‌گویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه‌های اجرایی است.

ارتقا و توسعه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (۱۱۱) که از ضریب نفوذ بالایی در دستگاه‌های اجرایی برخوردار است، با اصلاح رویکردهای خدمت‌رسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.

سامانه ارتباطی ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاه‌های اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمان‌های ذی‌ربط از چارچوب قانونی، نقش مطالبه‌گری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.