فسیل‌های انقلاب نمی‌توانند روند تحولی کشور را تغییر بدهند
فسیل‌های انقلاب نمی‌توانند روند تحولی کشور را تغییر بدهند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فسیل‌های انقلاب نمی‌توانند روند تحولی کشور را تغییر بدهند، گفت: این افراد از انقلاب پرتوقع بودند.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود به افراد ی که زمانی انقلابی بودند و امروز تبدیل به فسیل‌هایی شده‌اند که اصل انقلاب علیه این فسیل‌ها بوده است، اشاره کردند. به تعبیر ایشان برخی افراد برخلاف امام (ره) که تحول آفرین بودند، دچار تحول معکوس و منفی شدند.

وی گفت: البته این افراد نمی‌توانند روند تحولی کشور را تغییر بدهند بلکه تنها از گردونه انقلاب خارج شده‌اند.

مجتهد شبستری افزود: این عده، چه از روحانیت باشند و چه از کسوت‌های دیگر، به دلیل اینکه از انقلاب ریزش کردند و روحیه انقلابی‌گری را از دست دادند، فسیل شدند و دیگر در جامعه بی‌خاصیت تلقی می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این فسیل‌ها از ابتدا مبانی ایمانی قوی نداشتند و کج فکر بودند، اظهار کرد: برخی افراد به دلیل اینکه توقعاتی از انقلاب داشتند و می‌خواستند پست و منصب به آنها داده شود یا اینکه در موقعیت‌هایی که بودند، باقی بمانند اما منصبی به آنها داده نشد، از انقلاب برگشتند و فسیل شدند.

مجتهد شبستری با اشاره به هشدار رهبر انقلاب مبنی بر مساله ارتجاع در انقلاب، گفت: رهبری تاکید کردند که تحولات رخ داده در کشور کافی نبوده است. به عنوان مثال در برخی مسائل اقتصادی، آن پیشرفت لازم را نداشتیم و این ناشی از عدم توجه به رهنمودهای رهبری است. اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌شد ما قطعاً بی‌نیازی از نفت داشتیم و وضع معیشت مردم بهتر از وضع فعلی بود.

به نقل از مهر، وی با بیان اینکه تحریم‌های خارجی و تبلیغات دشمن یکی از عوامل ضعف در اقتصاد و فرهنگ ماست، تصریح کرد: یکی از عوامل ضعف، رکود و بی‌تحرکی داخلی است. در بسیاری از موارد می‌توانستیم اقتصاد خود را پویا کنیم و تحولی در تولید داشته باشیم اما اقدام نکردیم و دچار انفعال و بعضاً عقب‌گرد شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مسائل فرهنگی و اخلاقی هم شاهد برخی مفاسد از جمله کثرت طلاق و اعتیاد هستیم که این مساله ناشی از عدم توجه به احکام اسلامی و هشدارهای رهبر انقلاب بوده است. متاسفانه در این مسائل نیز با توقف یا عقب‌گرد مواجه شده‌ایم.