آوازه جهانی شهریار نیازمند بررسی‌های جدید است
آوازه جهانی شهریار نیازمند بررسی‌های جدید است
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به برگزاری کنگره استاد شهریار، آوازه جهانی ایشان را نیازمند بررسی‌های جدید دانست.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در نشست هماهنگی برگزاری کنگره استاد شهریار، با بیان اینکه ابعاد فکری، شعری، ملی و کلامی شهریار به‌رغم گذشت همه این سالها کاملا شناخته نشده است، اظهار داشت: این شخصیت بی‌بدیل فرهنگی و ادبی، سرمایه‌ای گران‌سنگ از همه مواریث معنوی این خطه است که نماینده‌ای تمام عیار از این داشته‌هاست و باید بدان توجه کرد.

وی افزود: کنگره استاد شهریار که قرار است در شهریور ماه امسال برگزار شود، فرصتی ارزنده برای بازشناسی برخی از جنبه‌های مختلف شعری و ادبی او است.

حجت‌الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: این کنگره، بخش‌های مختلفی خواهد داشت و طی مناسبت‌های مختلف به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به برگزاری یک پیش نشست در تبریز در مرداد ماه سال جاری برای برگزاری موفقیت‌آمیز کنگره استاد شهریار، گفت: همچنین بخش جنبی این کنگره نیز، شاهد برگزاری دو شب فرهنگی در دو کلانشهر کشور خواهد بود و طی آن، صاحب‌نظران و اهالی فرهنگ و هنر به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص می‌پردازند.

لازم به ذکر است موارد و پیشنهادات مطرح‌شده در این جلسه به‌صورت یک پیشنهاد عملی در قالب طرح کنگره استاد شهریار توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارائه و پس از تصویب در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر وارد فاز اجرایی می‌شود.