کشته شدن بیش ۳۰داعشی در دو استان عراق
کشته شدن بیش ۳۰داعشی در دو استان عراق

طی عملیات نیروهای ائتلافی به رهبری امریکا در عرض یک روز بیش از ۲۵ شبه نظامی داعش در استان انبار و شش وسیله نقلیه این گروه از بین رفتند.

عصر تبریز: به گزارش ریانووستی، طی عملیات نیروهای ائتلافی به رهبری امریکا در عرض یک روز بیش از ۲۵ شبه نظامی داعش در استان انبار و شش وسیله نقلیه این گروه از بین رفتند. علاوه بر این در استان صالح الدین نیز دست کم ۱۰ شبه نظامی کشته شدند.

در این عملیات بزرگ ابعاد که با مشارکت نیروهای ائتلاف بین المللی انجام گرفته است، چهار تن از نیروهای ارتش عراق کشته و شش تن نیز مجروح شدند.

عملیات ویژه با حمله نیروهای نظامی به شبه نظامیان در روستای سلام صورت گرفت که در منطقه جنوبی شهر بیجی و در نزدیکی کارخانه پتروشیمی قرار دارد.

شبه نظامیان داعش امروز یکی از تهدیدات اصلی امنیت جهانی به شمار می روند. در عرض سه سال گذشته این تروریست ها موفق به اشغال مناطق وسیعی از عراق و سوریه شده اند. علاوه بر این، اعضای سازمان تروریستی داعش قصد دارند نفوذ خود را در کشورهای آفریقای شمالی و از جمله لیبی گسترش دهند. طبق ارزیابی های مختلف، مناطق تحت کنترل داعش تا ۹۰ هزار کیلومتر مربع می رسد. تعداد اعضای این سازمان تروریستی بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر برآورد می شود.

نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده امریکا از ۶۵ کشور دنیا تشکیل شده که مواضع داعش را در عراق و سوریه مورد حمله قرار می دهند با این حال این اقدام نیروهای ائتلافی بدون کسب اجازه از حکومت سوریه است. روسیه نیز به درخواست رهبر سوریه مواضع داعش را در قلمروی سوریه مورد حمله قرار می دهد.