آزادی زندانیان غیرعمد در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است
آزادی زندانیان غیرعمد در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: آزادسازی زندانیان غیرعمد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، موسی خلیل‌اللهی در دیدار با هیئت امنای ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت زندانیان از دغدغه‌های اصلی دستگاه قضایی است، اظهار داشت: ستاد دیه استان یکی از نهادهای موثر و همراه دستگاه قضایی برای آزادی زندانیان غیر عمد بوده که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده و قابل قدردانی است.

وی تأکید کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقدان سرپرست خانواده بوده و آزادسازی زندانیان غیرعمد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر جلب حمایت خیرین استان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، اضافه کرد: مردم استان آذربایجان‌شرقی در زمینه کارهای خیر سوابق درخشانی داشته و پیش‌رو بوده‌اند و این برای استان یک مزیت و ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود که باید از آن در مسیر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بهره‌مند شد.

خلیل‌اللهی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی جزوه سه استان برتر کشور از حیث کمک‌های نقدی جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد است.

وی افزود: طی سال جاری از ابتدای ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار شده و ادامه خواهد داشت و در این خصوص تعدادی از رؤسای دادگستری‌های شهرستان‌ها جشن گلریزان برگزار کرده‌اند.

طی این نشست ۲۳ مورد پرونده جرایم غیرعمد بررسی و در خصوص بخشی از محکومیت جرایم غیرعمد در قالب کمک‌های بلاعوض مساعدت شد.