ضرورت اجرای طرح ایمنی در بیمارستان‌های تبریز
ضرورت اجرای طرح ایمنی در بیمارستان‌های تبریز
سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز گفت: بیمارستان‌های تبریز با توجه به شرایط خاص خود نیازمند اجرای طرح ایمنی مناسب هستند.

به گزارش عصرتبریز، علیرضا زبردست در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت اجرا و حفظ ایمنی بیمارستان‌های شهر تبریز، اظهار داشت: بیمارستان‌ها با توجه به شرایط خاص خود نیازمند اجرای طرح ایمنی مناسب هستند.

وی بیان اینکه این طرح ایمنی در سال‌های قبل توسط سازمان آتش‌نشانی به بیمارستان‌های تبریز ارائه شده است، افزود: علاوه بر ارائه این طرح، آموزش‌های ایمنی مختلفی متناسب با کادر بیمارستان‌های سطح شهر از سوی سازمان آتش نشانی تبریز ارائه شده است.

زبردست گفت: آموزش عمومی تئوری – عملی ایمنی و آتش‌نشانی با محوریت شناسایی عوامل خطرآفرین در محیط کار و اطفا سریع آتش‌سوزی در مراحل اولیه، آشنایی با انواع مختلف آتش‌سوزی، نحوه مقابله با آتش و آشنایی با انواع مختلف خاموش‌کننده‌ها از جمله طرح‌های آموزشی ارائه شده به کادر بیمارستان‌ها است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی تبریز گفت: برای بیمارستان‌های جدید طرح ایمنی همزمان با مرحله ساخت و ساز ارائه می‌شود و برای بیمارستان‌های قدیمی نیز سازمان آتش‌نشانی با مراجعه به آنها و بررسی بیمارستان، طرح‌های ایمنی متناسب ارائه و تذکرات لازم در این خصوص نیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این سازمان آماده ارائه هرگونه دستورالعمل برای اجرای طرح‌های ایمنی در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی است، ادامه داد: مسؤولیت بازبینی و نگهداری سیستم ایمنی ساختمان‌ها نیز بر عهده مالک بوده و دستورالعمل ایمنی بر اساس اصول و مبحث ۵ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان ارائه شده است.