برگزاری الکترونیکی انتخابات در تمام حوزه‌ها «منتفی» شد
برگزاری الکترونیکی انتخابات در تمام حوزه‌ها «منتفی» شد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اعضای این شورا با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک مخالفت کردند، گفت: انتخابات ۷ اسفند در هیچ حوزه‌ای به صورت الکترونیک برگزار نمی‌شود.

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به جلسه امروز این شورا گفت: در جلسه امروز موضوع امکان برگزاری انتخابات الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اکثریت اعضای شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ۷ اسفند به صورت الکترونیک مخالفت کردند.

وی در تشریح برگزار نشدن انتخابات به صورت الکترونیک، افزود: یکی از علل آن این است که با توجه به اینکه ما برای برگزاری انتخابات نیاز به قانون داریم و مجلس شورای اسلامی در آخرین لحظات بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، مواد مربوط به انتخابات الکترونیک را حذف کرد بنابراین قانونی که فضای الکترونیک با فضای سنتی را تطبیق دهد، وجود ندارد و نمی‌توان انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره یکی دیگر از علل برگزار نشدن انتخابات به صورت الکترونیک، گفت:دلیل آن این است که مراجعی که توافق شده بود امنیت و خدشه‌ناپذیری سیستم جدید انتخابات الکترونیکی را تائید کنند، پس از وصول استعلامات امنیت آن را تأیید نکردند.

ابراهیمیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات الکترونیک در ۱۴ حوزه‌ای که قبلا برگزار شده بود امکان برگزاری الکترونیک در این حوزه‌ها وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: با توجه به تصمیم امروز شورای نگهبان انتخابات  در هیچ حوزه‌ای به صورت الکترونیک برگزار نخواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تصمیم امروز شورای نگهبان مبنی بر برگزار نشدن انتخابات به صورت الکترونیک در نامه‌ای به اطلاع وزارت کشور خواهد رسید.