بلوغ سیاسی نوجوانان ایرانی برای دشمن خوفناک است
بلوغ سیاسی نوجوانان ایرانی برای دشمن خوفناک است

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در تبریز گفت: باید در این کنگره بلوغ سیاسی نوجوانان انقلاب اسلامی بیان شود و این بلوغ سیاسی برای دشمنان خوفناک است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار صمیمی با  اعضای ستاد برگزاری یادواره ۳۶ هزار دانش آموز شهید بر ضرورت انتقال فرهنگ شهادت در میان جوانان و نوجوانان با تکیه بر مطالب دینی تاکید کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتقال فرهنگ شهادت به جوانان و نوجوانان از طریق بیان مفاهیم دینی و نیز از راه منطق و استدلال صورت گیرد، گفت: ارتقای معنوی در میان دانش‌آموزان مسئله مهمی است و می‌توان با معنوی‌گرایی در جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان مسائل اسلامی را منعکس کرد.

وی اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس بیشتر در قالب حرکت‌های داوطلبانه و بسیجی‌وار بود و این حرکت بسیار مهمی است که شهادت آنان را از ارزش بالاتری برخوردار می‌کند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ اسلام و شهدای کربلا نیز شهدایی را می‌بینیم که در سن نوجوانی به شهادت رسیدند و البته شهادت نوجوانی در ابتدای آغاز زندگی بسیار ارزشمندتر از شهادت افراد کهنسال است.

آیت‌الله شبستری یادآور شد: حضور نوجوانان در دروان دفاع مقدس نشانگر بلوغ سیاسی حتی در میان نوجوانان انقلاب اسلامی بود و این بلوغ البته در میان سنین دیگر نیز وجود داشت.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در تبریز گفت: باید در این کنگره بلوغ سیاسی نوجوانان انقلاب اسلامی بیان شود و این بلوغ سیاسی برای دشمنان خوفناک است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: جوانان و نوجوانان در سال‌های دفاع مقدس حضوری ارزشمند مبتنی بر بلوغ و هوشیاری داشتند و در این زمینه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

امام جمعه تبریز گفت: باید در برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز از توان و ظرفیت خود دانش‌آموزان نیز بهره گرفت تا آنان به این خودباوری برسند که می‌توانند در تمام مراحل و کارهای بزرگ سهیم باشند.

وی عنوان کرد: این بلوغ سیاسی در میان جوانان و نوجوانان را امروز در جبهه مدافعان حرم نیز مشاهده می‌کنیم و هزاران جوان و نوجوان ایرانی طالب حضور در این جبهه هستند.