هیئت‌های عزاداری باید مجوز عزاداری‌ دریافت کنند
هیئت‌های عزاداری باید مجوز عزاداری‌ دریافت کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هیئت‌های عزاداری باید با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی و ثبت نام در سایت بیرق، مجوز عزاداری‌های خود را دریافت کنند.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام حسن شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هیئت‌های عزاداری و دسته‌جات شاه حسین گویان تا به امروز، همکاری و هماهنگی خوبی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان داشته‌اند.

وی ادامه داد: امسال در راستای ساماندهی عزاداری‌های محرم، از حدود یک ماه پیش، در تمامی شهرستان‌های استان جلساتی با محوریت ادارات تبلیغات اسلامی برگزار شده که هنوز هم تداوم دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده در پی شیوع کرونا، مراسم‌های عزاداری متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود و تفاوت تنها در شکل عزاداری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: هیأت مذهبی در زمان شیوع ویروس کرونا، به نحو شایسته‌ای پرچم دار بوده‌اند و به کمک همین تشکل‌های مرتبط بود که امروز، سازمان تبلیغات اسلامی از یک سازمان مناسبتی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شده است.

وی افزود: برنامه‌های عزاداری امسال از اول محرم تا دهم محرم، با رعایت پروتکل‌هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن‌را تصویب کرده اجرا خواهد شد و مسئولیت نظارت بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های بی‌نظیر هیئت‌های مذهبی از زمان شیوع کرونا در کشور، گفت: صاحب اصلی عزاداری‌ها خود مردم بوده و مطمئنا مردم نیز خود در مکان‌های پرجمعیت و یا اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، حضور پیدا نمی‌کنند.

شعبانی افزود: برخی در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که عزاداری‌ها انجام نخواهد شد، در حالی که چنین نیست و با تغییر شکل و متفاوت بودن، عزاداری‌های محرم و صفر امسال انجام خواهد گرفت.

وی افزود: همواره نیروی انتظامی در بحث نظم، نظارت و امنیت، کمک‌های بسیاری کرده که امسال نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: تجربه در شب‌های قدر و دعای عرفه، به خوبی نشان داد که قشر متدین بیشترین قشر رعایت کننده پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا هستند.

وی اضافه کرد: باید گفت شیوع ویروس کرونا با تمام مشکلات و ضربه‌ها، برخی از آورده‌ها را نیز به دنبال داشت و در سطح کشور اتفاقاتی رخ داد که آیندگان به آن افتخار خواهند کرد.