امنیت آذربایجان‌شرقی دشمنان کشور را نگران کرده است
امنیت آذربایجان‌شرقی دشمنان کشور را نگران کرده است
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امنیت پایدار، مهم‌ترین دستاورد استان است، گفت: امنیت آذربایجان‌شرقی دشمنان کشور را نگران کرده است.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در دیدار فرماندهان یگان‌های مختلف نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در دو سال گذشته حوادث و بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم، اما هیچ‌گاه استان از حالت امن خود خارج نشد و عملکرد نیروی انتظامی و پلیس در این حوادث، مثال‌زدنی بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت آذربایجان، دشمنان امنیت کشور را نگران کرده است، افزود: به‌رغم تلاش‌های دشمن برای برهم زدن امنیت کشور و استان، حضور اثرگذار نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها به کمک ما آمده و تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم.

رئیس شورای تأمین آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هیچ عرصه‌ای نیست که پلیس در آن حضور نداشته باشد، گفت: یکی از عوامل دستاوردهای اقتصادی مانند کاهش نرخ بیکاری، امنیت فضای سرمایه‌گذاری است که نتیجه تلاش دستگاه‌های دخیل در امر نظم و امنیت است.

وی همچنین از همکاری نیروی انتظامی با ستاد مقابله با کرونا قدردانی کرد و با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایام محرم، گفت: نظارت بر رعایت این مصوبات، پیچیدگی و ظرافت خاصی دارد و خوشبختانه نیروی انتظامی با سعه صدر در این عرصه عمل کرده و مردم و هیأت‌های عزاداری هم همراهی خوبی داشته‌اند.

نیروی انتظامی پشتیبان دستگاه‌های اجرایی است

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با تبریک هفته دولت و قدردانی از تلاش‌های خادمان مردم در دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: بخش عمده‌ای از خدمات دولت به مردم، بر عهده پلیس است و نیروی انتظامی همواره پشتیبان دستگاه‌های اجرایی در عرصه نظم و امنیت بوده است.

سردار حسین عبدی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد التهاب و ناامنی در کشور، گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های هدف دشمنان برای ایجاد بحران‌های مختلف است، با این وجود به برکت فعالیت تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و همکاری سایر دستگاه‌ها، امروز یکی از پایدارترین و باثبات‌ترین استان‌ها از نظر امنیتی به شمار می‌رود.

وی افزود: تراکم جمعیت در آذربایجان‌شرقی، دو برابر میانگین کشوری است، اما میزان جرایم بویژه جرایم خشن در این استان پایین‌تر از متوسط کشور است و نیروی انتظامی استان در راستای تقویت امنیت پایدار، برخورد جدی با اراذل و اوباش را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.