چطور بلیط قطار های نوروزی را اینترنتی بخریم؟
چطور بلیط قطار های نوروزی را اینترنتی بخریم؟

با راه اندازی سامانه فروش اینترنتی بلیط قطار، خرید بلیت برای مسافران به ویژه مسافران نوروزی راحت شده است. امسال با آزاد شدن قیمت بلیط هواپیما، مسافران نوروزی بیش از پیش به دنبال خرید بلیط قطار هستند. برای اطلاع از نحوه خرید اینترنتی بلیط قطار با ما همراه شوید.

سفر با قطار لذت خاصی دارد. خرید بلیط قطار در سال‌های دور بسیار سخت بود. اما چند سالی است که با راه اندازی سامانه فروش اینترنتی بلیط قطار، خرید بلیط برای مسافران آسان شده و هر سال این سامانه بهبود می‌یابد.

امسال با آزاد شدن قیمت بلیط هواپیما، مسافران نوروزی بیش از پیش به دنبال خرید بلیط قطار می‌گردند. با توجه به شروع فروش اینترنتی بلیط نوروزی، در این مطلب نحوه خرید اینترنتی بلیط قطار را با هم مرور می‌کنیم.

ابتدا وارد سایت اصلی یا آدرس قدیمی بخش خرید بلیط شرکت حمل و نقل ریلی رجا شوید.

سایت رجاء

بهتر است ابتدا وارد سیستم شوید برای این کارباید ثبت نام کنید. گزینه ورود به سیستم و ثبت نام بالای سایت سمت چپ قرار دارد. برای ثبت نام باید غیر از نام و نام خانوادگی خود مشخصاتی از قبیل: کدملی، پست الکترونیک، کلمه عبور و تلفن همراه را وارد کنید.

ثبت نام

پس از ثبت نام از گزینه ورود به سیستم در بالای سایت سمت چپ استفاده کنید.

ورود به سیستم

ورود به سیستم

پس از ورود به صفحه اصلی بروید. در بالای صفحه اصلی زیر هدر یک نوار جستجوی بلیت قرار دارد. در این نوار جستجو باید شهر مبداء، شهر مقصد، یک طرفه یا دو طرفه بودن، تاریخ رفت، تاریخ برگشت، نوع مسافر و تعداد مسافر را مشخص کنید.

نوار جستجو

منوی انتخاب شهر مقصد و مبداء مانند هم و از نوع کشویی هستند. برای انتخاب شهر مورد نظر ابتدا روی فیلد شهر مقصد و مبداء کلیک کنید و با اسکرول(بالا و پایین رفتن) روی شهر مورد نظر کلیک کنید.

انتخاب نام شهر

برای انتخاب تاریخ رفت و برگشت کافی است روی یکی از این دو فیلد کلیک کنید. پس از آن روی روز مورد نظر خود کلیک کنید یا برای رفتن به ماه‌های بعدی علامت فلش بالای سمت راست و چ‍پ تقویم را بزنید.

انتخاب تاریخ

در بخش نوع مسافر باید از بین مسافر عادی، ویژه برادران، ویژه خواهران و حمل خودرو یکی را انتخاب کنید.

انتخاب نوع مسافر

سپس برای تعداد مسافر باید از بین ۱ نفر تا ۶ نفر یکی را انتخاب کنید و دکمه جستجو را بزنید تا قطارهای موجود مسیر مورد نظرتان برای شما به نمایش درآید. دقت کنید که گزینه دربست کوپه برای در اختیار داشتن یک کوپه برای تعداد کمتر از ۴ یا ۶ نفر است.

انتخاب تعداد مسافر

در صفحه نمایش نتایج جستجوی بلیت شما می‌توانید به ترتیب قطارهای موجود برای رفت و برگشت را مشاهده کنید.

نمایش نتایج جستجو

برای هر قطار اطلاعاتی شامل: عنوان سالن، شماره و نوع قطار، تاریخ و ساعت حرکت، موجودی سهمیه و مبلغ بلیت نمایش داده می‌شود.

نمایش اطلاعات یک قطار

البته با کلیک روی اطلاعات بیشتر مشخصاتی از قبیل: قیمت بدون تخفیف، موجودی کل، صوت و تصویر، تهویه و ایستگاه‌های موجود در مسیر را مشاهده کنید.

جزئیات بیشتر

سمت راست نتایج جستجو، فیلتر اطلاعات وجود دارد که شامل فیلتر کردن بازه قیمتی، نوع قطار و بازه زمانی می‌شود.

فیلتراطلاعات

حالا قطار مورد نظرتان را انتخاب کرده تا به مرحله بعد بروید.

014 d2c0c

بعد از این مرحله اگر به سایت وارد شده باشید، باید مشخصات مسافر را پر کنید. برای اتباع داخلی فقط کد ملی و تاریخ تولید کافی است تا سیستم به صورت هوشمند نام فرد را تشخیص دهد. بعد از پرکردن کد ملی و تاریخ تولد باید روی کلید نمایش اسامی مسافرین کلیک کرده و سپس تلفن تماس را یادداشت کنید. در پایان دکمه تایید و پرداخت را فشار دهید.

پرکردن مشخصات مسافران

در مرحله بعد باید یکی از درگاه‌های پرداخت بانک ملت، پارسیان یا پاسارگارد را انتخاب کنید. تا وارد صفحه پرداخت شوید.

انتخاب بانک

قبل از انتخاب بانک به اطلاعات بلیت اعلام شده در پنل سمت راست دقت کنید.

اطلاعات بلیت

در پایان بعد از پرداخت موفق بلیت برای شما نمایش داده شده و صادر می‌شود.

 

منبع: زومیت