آتش‌نشانان قشر خدوم و محبوب شهروندان هستند
آتش‌نشانان قشر خدوم و محبوب شهروندان هستند
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی از آتش‌نشانان به عنوان قشر خدوم و محبوب در میان شهروندان یاد کرد.

به گزارش عصرتبریز، شامگاه دیروز آتش‌نشانان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه بتریز دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در این دیدار گفت: آتش‌نشانان افرادی هستند که فداکارانه و ایثارگرانه برای نجات جان و مال مردم در تلاش و تکاپو هستند.

وی با اشاره به رشادت‌های آتش‌نشانان در عملیات اطفاء حریق سال گذشته بازار تبریز، اظهار داشت: آتش‌نشانان همیشه و در همه حال خالصانه در خدمت شهروندان هستند و برای حفظ آرامش آن‌ها، ایثارگرانه فعالیت می‌کنند و نمونه این فداکاری‌ها شهادت فرمانده شهید راه خدمت، مهندس محمد قلیزاده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به گزارش عملکرد و برنامه‌ریزی‌های قابل قدردانی سازمان آتش‌نشانی در سال جاری برای ایجاد آتیه‌ای ایمن برای شهروندان، بیان کرد: ایمنی برای یک شهر جزو ضروریات است و امیدوارم با تداوم تدوین و اجرای برنامه‌های ایمنی شهر، شاهد شهری بی‌حادثه باشیم.

آل‌هاشم، ضمن قدردانی و با خطاب قرار دادن اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز، بیان افزود: بایستی رفع تمامی مشکلات آتش‌نشانان در اولویت قرار گیرد تا این قشر خدوم با آسودگی خاطر بیشتری به امدادرسانی بپردازند.

علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز نیز در ابتدای این دیدار و پیش از سخنان حجت‌الاسلام والمسلین آل‌هاشم، به نقش آموزش و پیشگیری در کاهش میزان حوادث اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی اخیر سازمان آتش‌نشانی بر این مبنا استوار است که میزان حوادث با توسعه آموزش‌های شهروندی و ارتقاء فرهنگ ایمنی کاهش یابد.

وی همچنین به برنامه‌ریزی این سازمان برای طراحی و ساخت ربات آتش‌نشان تاکید و بیان کرد: حفظ جان آتش‌نشانان از دیگر اولویت‌های اساسی این سازمان است که با عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد ایلخچی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، در آینده‌ای نزدیک شاهد به کارگیری ربات‌های آتش‌نشان در تبریز خواهیم بود.

در پایان این مراسم، ترفیع درجات تعدادی از آتش‌نشانان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز، اسماعیل فتحیان، مدیرکل حراست شهرداری و علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اعطاء شد.