ضرورت پایان مناقشه و درگیری‌های دو کشور در قره‌باغ
ضرورت پایان مناقشه و درگیری‌های دو کشور در قره‌باغ
نمایندگان ولی فقیه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و اردبیل پایان درگیری‌ها در قره‌باغ را خواستار شدند.

به گزارش عصرتبریز، در پی شدت گرفتن مناقشه و درگیری‌های ۲ کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مورد قره‌باغ نمایندگان ولی فقیه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و اردبیل پایان درگیری‌ها را خواستار شدند.

در این بیانیه آمده است: هیچ تردیدی در تعلق قره‌باغ به آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به آذربایجان؛ کشور اهل بیت نیست و دولت آذربایجان در بازپس‌گیری این اراضی کاملا قانونی و شرعی عمل کرده و با این اقدام درصدد اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برآمده است.

در این بیانیه تاکید شده است: ما به اقتضاء آیات قرآن و سیره معصومین و به اقتضاء فلسفه انقلاب اسلامی خود را ملزم به حمایت و دفاع از مظلوم می‌دانیم.

نمایندگان ولی فقیه در این چهار استان خاطرنشان کرده‌اند: ملت آذربایجان بهتر از همه می‌دانند که جمهوری اسلامی بالاترین کمک و حمایت را در طول اشغال قره‌باغ به آذربایجان داشته و در تمام محافل بین‌المللی از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع کرده و وزارت امور خارجه نیز اخیرا دوباره بر تمامیت ارضی آذربایجان در غائله اخیر تاکید کرده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اگر عنایات جمهوری اسلامی در بدو اشغال قره‌باغ نبود، قطعا اشغال تا باکو امتداد می‌یافت، اضافه شده است: در حال حاضر نیز تنها راه زمینی آذربایجان برای نخجوان، خاک جمهوری اسلامی است که ایران، سخاوتمندانه آن را در اختیار دولت آذربایجان قرار داده است.

بر اساس این بیانیه جای تاسف است که اخیرا دشمنان در رابطه دو کشور دوست، به بهانه‌های واهی هیاهو و غوغا راه انداخته و جمهوری اسلامی را به خیانت متهم کرده‌اند.

نمایندگان ولی فقیه در چهار استان شمال‌غرب کشور تاکید کرده‌اند: این نکته اقتضاء می‌کند که ما به حجم جنگ روانی دشمن حساس بوده و ابزار برآورده شدن منویات شوم آنها نگردیم.

در این بیانیه با تجلیل از پیروزی‌های اخیر از خداوند متعال برای شهدای ملت بزرگ آذربایجان علو درجات مسئلت و اظهار امیدواری شده است این غائله هر چه سریع‌تر با احقاق حق ذی‌حق به پایان برسد و از خونریزی‌های بیشتر جلوگیری شود.

سید محمدعلی آل‌هاشم
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی
سیدحسن عاملی
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل
علی خاتمی
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان
سیدمهدی قریشی
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی