اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز
اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی از اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، احمد حمزه‌زاده امروز در بازدید از خانه تاریخی چهارمنار تبریز ضمن اشاره به اهمیت مجموعه تاریخی چهار منار و ارزش این اثر، اظهار داشت: نام مجموعه تاریخی چهار منار تبریز بنا به قدمت و اهمیت اثر، در تمام نقشه‌های قدیمی این شهر ثبت شده که بر همین اساس از جمله مهم‌ترین پروژه‌های مرمتی معاونت میراث فرهنگی بشمار می‌آید که با نظارت کامل نیروی فنی و متخصص این اداره کل انجام شده است.

او با اشاره به اتمام مرمت مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار، ادامه داد: پیرو اطلاع‌رسانی سال گذشته میراث فرهنگی استان مبنی بر اتمام مرمت مقبره تاریخی این مجموعه فاخر در تابستان ۹۹، عملیات مرمتی این بنا تکمیل و محوطه‌سازی و آزادسازی محوطه در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سال‌های گذشته اقداماتی نظیر بازسازی دیوارها و اجرای پایه‌های آجری، استحکام بخشی دیواره‌ها، ایجاد سرویس بهداشتی در محوطه این مجموعه تاریخی انجام شده بود.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌برداری کامل از این مجموعه تاریخی، پس از آزادسازی محوطه این مجموعه در مراحل بعدی مرحله پایانی مرمت و تکمیل محوطه و کف‌سازی در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.