شاخص‌های ارزیابی استانداری آذربایجان‌شرقی رو به بهبود است
شاخص‌های ارزیابی استانداری آذربایجان‌شرقی رو به بهبود است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی استانداری در چهار سال گذشته همواره با بهبود روبه‌رو است.

به گزارش عصرتبریز، حمیدرضا قاسم‌زاده در خصوص انتشار مطلبی در برخی از کانال‌های فضای مجازی مبنی بر رتبه ۲۲ استانداری آذربایجان‌شرقی در ارزیابی عملکرد استانداری‌ها توسط وزارت کشور، اظهار کرد: امتیاز استان در سال ۹۵ عدد ۱۳۷۱، در سال ۹۶ عدد ۱۳۹۰، سال ۹۷ امتیاز ۱۵۹۷ و در سال گذشته ۱۶۸۸ بوده که در این چهار سال، ۸ رتبه ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: گرچه ما از نظر شاخص‌های اختصاصی وضعیت مطلوبی داریم و در تمامی موارد بالای ۸۵ امتیازات را کسب کرده‌ایم اما از نظر شاخص‌های عمومی ضعف‌هایی هست که باید برای بهبود آنها تلاش شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش مستندسازی و ارسال آنها نیز باید دقت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: ارزیابی درونی استانداری‌های کشور در حوزه نیروی انسانی همه‌ساله از سوی مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی و در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود که در ارزیابی سال ۹۸، استانداری آذربایجان‌شرقی رتبه ۲۲ را کسب کرده است.

قاسم‌زاده از شاخص‌های عمومی این ارزیابی به اصلاح ساختار اداری، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی و مدیریت سبز، اشاره کرد و گفت: این ارزیابی ارتباطی با عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و فرهنگی و بودجه استان ندارد و تنها یک ارزیابی درون‌سازمانی از زیرمجموعه‌های وزارت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی انجام می‌شود، در حالی که این ارزیابی تنها مربوط به عملکرد ستاد استانداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: عملکرد استانداری‌ها بر اساس شاخص‌های کلان توسعه‌ای ارزیابی می‌شود و آن‌چه این روزها منتشر شده ناظر بر عملکرد ستاد استانداری است که به عنوان یک الزام اداری به طور سالانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در حوزه‌هایی مثل انتصاب بانوان در سمت‌های مدیریتی، نسبت به هدف‌گذاری ها عقب هستیم، گفت: البته اقدامات خوبی شده و انتصاب معاون فرماندار و بخشدار از بانوان زیاد شده است به طوری که نرخ انتصاب مدیران خانم از ۱.۹ درصد در سال ۹۶ به ۴.۸ درصد در سال جاری رسیده است و در حوزه مدیران میانی بانو از ۲ درصد به ۵.۹ درصد رسیده‌ایم اما در این بخش رتبه خوبی نداریم و باید بیش از این ها از توانمندی بانوان استفاده کنیم.