تبریز مشمول محدودیت‌های کرونایی شد
تبریز مشمول محدودیت‌های کرونایی شد
جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محدودیت‌های کرونایی در ۱۰ شهر استان از جمله تبریز اعمال می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، علیار راستگو روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی خبری، اظهار داشت: با توجه به حاد شدن شیوع کرونا در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی، از هفته‌ی گذشته در شش شهرستان محدودیت‌های جدی اعمال شد، اکنون چهار شهرستان دیگر هم به لیست این شهرستان‌ها افزوده شده‌اند.

وی اضافه کرد: محدودیت‌ها به مدت یک هفته اعمال می‌شوند و تا دو هفته‌ی دیگر هم قابل تمدید هستند، این محدودیت‌ها در تبریز در مشاغل گروه سه و چهار و در ۹ شهرستان در گروه‌های دو، سه و چهار اعمال می‌شوند.

راستگو گفت: محدودیت‌ها از روز سه‌شنبه و چهارشنبه تشدید می‌شوند، ما راضی به تعطیل شدن فعالیت اصناف نیستیم، اما عدم همکاری و همراهی مردم و پایین بودن درصد استفاده از ماسک از سوی مردم در اماکن خصوصی و عمومی، بازارها به ویژه بازارهای مسقف و مجتمع‌های تجاری که گردش و تهویه‌ی هوا در آن‌ها مفهومی ندارد، باعث شد تا محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم از ماسک استفاده کرده و فاصله‌ی اجتماعی را حفظ و دست‌هایشان را ضدعفونی کرده و یا با آب و صابون شسته و بهداشت فردی را برای رفع محدودیت‌ها و بهتر شدن شرایط رعایت کنند.

وی با اشاره به ایجاد محدودیت‌های رفت و آمد در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در شمال استان (منطقه آزاد ارس) و از استان اردبیل به سمت آذربایجان شرقی از سمت نوار مرزی محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

راستگو خاطرنشان کرد: اکیپ‌هایی بر نحوه‌ی اجرای محدودیت‌ها نظارت خواهند کرد، امیدواریم مردم هم همکاری کنند.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی گفت: مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در شهرستان‌های عجب شیر، آذرشهر، بناب، اهر، شبستر، مراغه و چاراویماق، میانه و بناب، حق فعالیت ندارند.