۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه ۴ واقع شده ‌است
۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه ۴ واقع شده ‌است
شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: ۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه ۴ واقع شده و گستردگی این منطقه از غرب و شمال‌غرب تبریز است.

به گزارش عصرتبریز، اکبر امجدی در جریان بازدید فرماندار شهرستان تبریز از شهرداری منطقه ۴ تبریز، اظهار کرد: طبق ارزیابی‌ها، ۴۴ درصد بافت فرسوده تبریز در منطقه ۴ واقع شده و گستردگی این منطقه از غرب و شمال‌غرب تبریز تا بخش‌های مرکزی شهر دیده می‌شود.

شهردار منطقه ۴ تبریز با بیان اینکه تقریبا یک پنجم جمعیت کلانشهر تبریز در این منطقه ساکن است، افزود: طرح‌های مسیرگشایی منطقه ۴، نقش تاثیرگذار در اصلاح ساختار شهری، ترافیکی و خدماتی این منطقه دارد.

وی یادآور شد: از ۲۱ مسیر مصوب در طرح تفصیلی در سه سال اخیر، ۹ طرح پیگیری شده است که از این میان، سه پروژه مسیرگشایی افتتاح شده و دو طرح نیز در آستانه بهره‌برداری است.

شهردار منطقه۴ تبریز متذکر شد: هم‌اکنون ۶ پروژه مسیرگشایی دیگر نیز در سطح منطقه در حال اجرا است.

امجدی به تاثیرات سازنده طرح‌های مسیرگشایی اشاره کرد و گفت: رفع گره‌های ترافیکی، اصلاح فضای شهری، توسعه خدمات محلی و هدایت آب‌های سطحی، از نتایج پربار برنامه‌های عمرانی در این منطقه است.

وی همچنین به اقدامات پیشگیرانه این منطقه در مورد بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: از نخستین روزهای شیوع این بیماری، ملاحظات بهداشتی با سختگیری و نظارت‌های مستمر شروع شده و هم‌اکنون در محیط کاری و در فعالیت‌های خدماتی سطح منطقه، ادامه دارد.