اصولگرایان با قدرت به صحنه انتخابات آمده‌اند
اصولگرایان با قدرت به صحنه انتخابات آمده‌اند

نماینده احزاب شورای عالی اصولگرایان آذربایجان شرقی، گفت: اصولگرایی این بار با قدرت و باتکیه بر بزرگانی همچون آیت الله موحد کرمانی، آیت الله یزدی و علامه مصباح، به صحنه آمده و با منشور جامعتین حرکت را شروع کرده است.

عصر تبریز: نماینده احزاب شورای عالی اصولگرایان آذربایجان شرقی، گفت: اصولگرایی این بار با قدرت و باتکیه بر بزرگانی همچون آیت الله موحد کرمانی، آیت الله یزدی و علامه مصباح، به صحنه آمده و با منشور جامعتین حرکت را شروع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اسماعیلی، روز گذشته در نشست خبری شورای عالی اصولگرایان آذربایجان شرقی که به میزبانی خبرگزاری تسنیم آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه اصولگرایی ریشه در گفتمان انقلاب اسلامی و امام و رهبری دارد، اظهار داشت: اصولگرایی این بار با قدرت و باتکیه بر بزرگانی همچون آیت الله موحد کرمانی، آیت الله یزدی و علامه مصباح، به صحنه آمده و با منشور جامعتین حرکت را شروع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایی درصدد ایفای نقش کسانی است که به گفتمان امام و رهبری اعتقاد و نزدیکی دارند، تصریح کرد: تشکل‌های اصولگرا به دنبال سهم خواهی نیستند.

نماینده احزاب در نشست خبری شورای عالی اصولگرایان، با اشاره به اینکه لبیک به ندای بزرگان از تهران و شهرستان‌ها شروع شده است، گفت: اولین بحث ما در گفتمان اصولگرایی این بود که تمامی تشکل‌های جریان ساز اصولگرا که حتی از جمع ما نباشند، در جبهه اصولگرایی قرار گیرند.

وی افزود: تفرقه ای میان تشکل‌ها و احزاب سیاسی نبوده و براساس گفتمان و منشور وحدت اگر به نقطه نظری درباره افراد برسیم، علی رغم امکان وجود تفاوت سلایق، از وی حمایت می‌کنیم.

از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب رد صلاحیت داشتیم و این یک روند عادی و طبیعی است

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه، در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت هیئت‌های اجرایی و نظارت در این انتخابات، گفت: از روند انتخابات گله‌مند نیستیم و اگر احیاناً نتیجه انتخابات به ضرر جریان اصولگرایی باشد، این جبهه سکوت می‌کند، زیرا نتایج انتخابات و روند سالم برگزاری آن در جمهوری اسلامی، مورد قبول دلسوزان انقلاب است.

وی افزود: تعدادی از داوطلبان اصولگرا در هیئت‌های اجرایی و نظارت ردصلاحیت شده‌اند و ما به این روند اعتراضی نداریم و معتقدیم این روند عادی بوده و ما در حال حرکت هستیم.

مسئول جبهه پایداری در آذربایجان شرقی، در پاسخ به سوالی مبنی بر هجمه وسیع اصلاح طلبان در واکنش به رد صلاحیت داوطلبان نزدیک به آنان، گفت: از همه جناح‌های سیاسی خواهش داریم که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، به شعار راستگویی عمل کرده و قانون را ملاک عمل خود قرار دهند.

وی در خصوص اعطای مجوز فله ای دولت به نشریات در آستانه انتخابات، گفت: این مسئله در آستانه انتخابات جای تأمل دارد، اگر براساس اهداف سیاسی باشد، انتظار رسیدگی آن از سوی نهادهای نظارتی داریم تا با رسیدگی به این موضوع مردم واقعیت‌ها را بدانند.

حجت الاسلام اسماعیلی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر تعداد تشکل‌های اصولگرا در استان گفت: احزابی از جمله موتلفه، ایثارگران، رهپویان، پیروان خط امام و رهبری در استان فعال هستند، اما ما براساس تعالیم قرآن کریم که می‌فرماید مغرور به تعداد نباشید، تعداد احزاب را ضرورتی ندارد بیان کنیم.

نماینده احزاب و گروههای اصولگرا در این نشست خبری، درباره لیست منتشر شده از سوی برخی جریانات اصولگرا، تصریح کرد: در این لیستِ منتشر شده مثلاً از سوی همیاران، یک بحث داخلی انجام شد و آنان این مسئله را در بین خودشان اعلام کردند و قرار است همگی پایبند لیست نهایی باشیم./تسنیم