قُدقُد مدیریت؛ مرغ از سفره‌ها پرید!
قُدقُد مدیریت؛ مرغ از سفره‌ها پرید!
در روزهای اخیر قیمت مرغ با جهشی ناگهانی در بازار به بیش از ۳۵ هزار تومان رسیده است. مردم می گویند نظارتی وجود ندارد. مسئولان افزایش قیمت نهاده‌ها و کاهش جوجه‌ریزی را دلیل این مساله می‌دانند.

به گزارش عصرتبریز، در روزهایی که کرونا امان همه، چه فقیر و چه غنی را بریده، گرانی‌های بی‌حساب و کتاب و نایاب و کمیاب شدن‌های یهویی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها نیز این سختی و مشقت‌ها را چند برابر کرده است.

افزایش قیمت گوشت مرغ و کمبود آن در بازار نیز موجب گلایه‌های مردم از وضعیت موجود شده، ویترین مغازه‌ها پر است ‌اما خریداری ندارد، مردم می‌گویند نظارتی وجود ندارد و نمی‌دانیم این افزایش قیمت‌ها کی متوقف می‌شود.

مسئولان افزایش قیمت نهاده‌ها و کاهش جوجه‌ریزی را دلیل این مساله می‌دانند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی می‌گوید: با افزایش تولید، قیمت مرغ در استان به زودی کاهش می‌یابد.

به گفته فتحی، مشکل جوجه‌ریزی با افزایش جوجه‌ریزی در نیمه دوم مهر مرتفع شده است که از نهم آذر، تولیدات جدید وارد بازار می‌شود و موجب کاهش قیمت مرغ خواهد شد.

در عین حال مرغداران می‌گویند: با توجه به اینکه فعلا چشم‌اندازی برای اختصاص کافی نهاده‌های دامی در بازار را نداریم، به نظر نمی‌رسد که وضعیت بازار و قیمت‌ها در کوتاه مدت اصلاح شود و ما نیز در این شرایط راهکاری نداریم، مردم فعلا منتظر ارزانی نباشند!