مشارکت ۸۶۲ خانواده برای آزادی زندانیان آذربایجان‌شرقی
مشارکت ۸۶۲ خانواده برای آزادی زندانیان آذربایجان‌شرقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: از دو سال گذشته تاکنون ۸۶۲ خانواده در استان در طرح صرف هزینه احسان برای آزادی زندانی مشارکت داشته‌‌اند.

به گزارش عصرتبریز، موسی خلیل‌اللهی در مراسم تجلیل از مدیران و خبرنگاران صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در راستای معرفی و همراهی با ستاد دیه استان، اظهار کرد: رسانه ملی همیشه در کنار دستگاه قضایی بوده و نقش بسیار مؤثری در اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه قضایی داشته است.

وی با اشاره به سیاست‌های تحولی ریاست قوه قضائیه، افزود: برنامه‌های تحولی ارائه‌شده توسط آیت‌الله رئیسی، راهبردی بوده و طی دو سال گذشته عملی شده است؛ به اذعان مردم نیز قوه قضائیه نقش مؤثری در ایجاد امیدواری بین مردم ایجاد کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: در خصوص اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات انجام‌شده صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی قطعاً نقش فراوانی داشته است.

وی با اشاره به تأکیدات آیت‌الله رئیسی در خصوص تکریم ارباب‌رجوع، بیان کرد: مکلف به حفظ کرامت ارباب‌رجوع هستیم ولو اینکه متهم باشد؛ ازجمله مصادیق بحث تکریم ارباب‌رجوع دسترسی آسان مردم به مدیران مجموعه قضایی بوده که یکی از این راه‌ها برگزاری دیدارهای عمومی در مساجد و داخل مجموعه قضایی و دیدار با خانواده شهدا بوده است.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی قوه قضائیه در کنار مبارزه با مظاهر فساد، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع است، تشریح کرد: با توجه به اینکه نظام به تولید نیاز دارد، باید از تولید به‌صورت تمام‌قد حمایت کنیم و دستگاه قضایی نقش مهمی در این رابطه ایفا کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد از طریق احسان‌های مردمی، گفت: از دو سال گذشته تاکنون، طی طرح ابتکاری که در استان شکل‌گرفته، ۸۶۲ خانواده در استان در طرح صرف هزینه احسان برای آزادی زندانی مشارکت داشته‌ و از این طریق ۳۲۷ زندانی آزادشده که حرکتی بی‌نظیر است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نقش ستاد دیه در آزادسازی زندانیان، گفت: ستاد دیه استان یکی از دستگاه‌های موفق است، به‌طوری‌که باوجود برگزار نشدن جشن‌های گل‌ریزان طی ماه‌های اخیر، ۲۴۶ نفر توسط ستاد دیه آزادشده است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی بابیان اینکه ستاد دیه استان تلاش می‌کند تا فردی به دلیل جرائم مالی غیر عمد در زندان نماند، گفت: در این راستا بحث پایش زندانیان در استان در حال انجام بوده و با زندانیان به‌صورت فردی گفت‌وگو می‌شود تا اگر ضرورتی نیست فردی در زندان نماند تا به‌تبع آن از ابتلای خانواده‌هایشان به آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.