افتتاح آزادراه تبریز-سهند پس از ۱۲ سال انتظار
افتتاح آزادراه تبریز-سهند پس از ۱۲ سال انتظار
آزادراه تبریز - سهند امروز سه شنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد آذربایجان شرقی افتتاح شد به صورت رسمی به بهره برداری ‌رسید.

به گزارش عصرتبریز، این آزادراه که به صورت مشارکتی دولت و بخش خصوصی ساخته شده ۲۰ کیلومتر دارد و در ۶ خط رفت و برگشت احداث شده است.

سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح زمان سفر از تبریز به شهر ۱۰۰ هزار نفری سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش یافت افزود: ارزش روز این طرح حدود ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

عرض این آزادراه ۳۶ متر است و پیش بینی می شود حجم تردد روزانه در آن به ۳۰ هزار وسیله نقلیه برسد.

تسهیل در ترافیک عبوری محور موجود تبریز – آذرشهر، کاهش هزینه و مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های محیط‌زیستی، کاهش مسافت و دسترسی سریع به کلانشهر تبریز،  افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از زمان و کاهش اتلاف وقت شهروندان، کاهش تصادفات و استهلاک خودروها و ارتقای ایمنی سفر، رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و گردشگری در شهر جدید سهند و افزایش جذابیت سکونت در شهر جدید و رونق اقتصادی آن از جمله مزایای این آزادراه عنوان شده است.

ساخت آزادراه تبریز – سهند که از مطالبات مهم مردم این منطقه بود از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

با بهره برداری از این طرح فاصله کنونی شهر جدید سهند از تبریز بیش از ۵ کیلومتر کوتاه تر و زمان رسیدن از تبریز به این شهر جدید به یک سوم کاهش می یابد.

تلاش برای تکمیل و اتمام آزادراه تبریز – سهند از این رو حایز اهمیت مضاعف است که شهر ۱۳۰ هزار نفری سهند، سرریز جمعیت تبریز را در خود جای داده و پیش بینی می شود جمعیت آن در سال های آینده به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.