قطع ۲۳ هزار اصله درخت و تخریب ۳۰ هکتار از جنگل‌های قره‌داغ
قطع ۲۳ هزار اصله درخت و تخریب ۳۰ هکتار از جنگل‌های قره‌داغ
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون،۲۳ هزار اصله درخت جنگلی قطع و حدود ۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی قره‌داغ تخریب شده است.

به گزارش عصرتبریز، رحیم مهردادی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هیچ توسعه‌ی اشتغال و اقتصادی نمی‌تواند جای یک اصله درخت جنگلی را پر کند و این تفاوت هنگام به شماره افتادن نفس‌ها مشخص می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون ریالی از جبران خسارت مجتمع مس سونگون که به خزانه کشور وارد شده، به استانمان برنگشته است، گفت: مبلغ مصوب برای واریز به حساب خزانه کشور از محل خسارت به منابع طبیعی تا سال ‌۹۶، ۷۴ میلیارد تومان بود که پیگیری‌های ما از شرکت ملی مس ایران برای دریافت مطالباتمان فایده‌ای نداشت و این مبلغ در نهایت به خزانه کشور پرداخت شد، اما حتی ریالی از آن به استان بازنگشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مجتمع مس سونگون به دنبال اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در یک سال گذشته، ۲۳ هزار اصله درخت جنگلی را در قطع کرده است.

او این را هم اضافه کرد: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از بهمن ماه ۹۸ به بعد، حدود ۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی قره‌داغ در محدوده مس سونگون بر اثر توسعه فعالیت‌های معدن کاری این مجتمع، تخریب شده است.