مهلت ارسال آثار جایزه ملی کتاب سال تبریز تمدید شد
مهلت ارسال آثار جایزه ملی کتاب سال تبریز تمدید شد
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز برگزاری جایزه ملی کتاب سال تبریز را زمینه‌ای برای کسب عنوان پایتختی کتاب در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در نشست تخصصی پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز که با حضور جمعی از اعضای هیئت داوران این جایزه همراه بود، با اشاره به تلاش‌های انجام شده در رابطه با برگزاری جایزه ملی کتاب سال تبریز گفت: پنجمین جایزه کتاب سال تبریز یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی این شهر به شمار می‌رود که بعد از وقفه چند ساله با هدف حمایت از ناشران و مولفان و ارتقای سرانه مطالعه دوباره آغاز به‌کار کرده است.

رئیس کمیته اجرایی پنجمین دوره جایزه ملی جایزه کتاب سال تبریز با اعلام آمادگی کامل برای هرچه بهتر برگزار شدن جایزه ملی کتاب سال تبریز، تاکید کرد: با توجه به استقبال اهالی قلم مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۲۵ اسفندماه ۹۹ خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: تمامی نویسندگان، مؤلفان، مترجمان و ناشران ساکن استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان امکان شرکت در این رویداد فرهنگی را داند، هم‌چنین پدیدآورندگان و مولفان، به غیر از استان‌های ذکرشده در صورتی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند که محتوای اثرشان از نظر موضوع و مضمون درباره تبریز و آذربایجان باشد.

وی در تشریح محورهای برگزاری جایزه کتاب سال تبریز گفت: علاوه بر بخش اصلی، علاقه‌مندان می‌توانند در بخش جنبی جشنواره شامل ناشر نمونه سال، گرافیست نمونه سال و تصویرساز نمونه سال و بخش ویژه؛ با محوریت شهریار و شهریار شناسی(بدون در نظر گرفتن شرایط بومی بودن نویسنده و ناشر) شرکت کنند.

حمیدی گفت: با توجه به اینکه در دوره‌های قبل سطح جوایز اعطایی به جشنواره‌های مرتبط با حوزه کتاب در استان در شأن اهالی قلم نبوده است، در این دوره میزان جوایز را مطابق با اِشل‌های ملی در نظر گرفته‌ایم. به همین منظور برای نفرات برگزیده در بخش اصلی مبلغ شش میلیون تومان و سایر منتخبان سه میلیون تومان، برای نفرات برگزیده در بخش ویژه نیز پنج میلیون تومان و برای منتخبان دیگر سه میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز برگزاری رویداد جایزه کتاب سال تبریز را زمینه‌ساز تمرکز هر چه بهتر و بیشتر شهر تبریز و اهالی این کهن شهر در حوزه نشر مکتوب دانست.

وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره را ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد.