آغاز مذاکرات ایران و آمریکا برای نگارش توافق
آغاز مذاکرات ایران و آمریکا برای نگارش توافق

ایرنا – سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی از ساعت ۹ و ۳۰ به وقت محلی – ۱۲ به وقت تهران – مذاکره با همتای امریکایی خود وندی شرمن را برای ادامه نگارش متن توافق جامع آغاز کردند. وندی شرمن که از روز نخست این دور از مذاکرات – پنج شنبه – در وین […]

CYMERA_۲۰۱۵۰۶۰۸_۱۵۰۴۱۱

ایرنا – سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی از ساعت ۹ و ۳۰ به وقت محلی – ۱۲ به وقت تهران – مذاکره با همتای امریکایی خود وندی شرمن را برای ادامه نگارش متن توافق جامع آغاز کردند.

وندی شرمن که از روز نخست این دور از مذاکرات – پنج شنبه – در وین حضور داشته در تماسی تلفنی با جان کری گزارش کاملی از روند مذاکرات را به وزیر خارجه امریکا داده است.

عراقچی و روانچی روز پنج شنبه با همتایان اروپایی، روس و چینی خود به طور جداگانه دیدار و درباره روند نگارش متن توافق جامع رایزنی کردند.

همزمان با نشست معاونان وزیران خارجه ایران و امریکا، تیم های کارشناسی هم کار بر روی ضمائم را ادامه می دهند. این گفت و گو ها به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت انجام می شود.

نشست عمومی با معاونان وزیران خارجه کشورهای ۱+۵ آغازگر برنامه های هیات مذاکره کننده ایران در ششمین دور از مذاکرات برای نگارش متن توافق بود. این نشست به ریاست عراقچی و اشمید انجام شد.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه امریکا شب گذشته گفت که «مسائل باقی مانده در راه رسیدن به توافق عبارتند از دسترسی و زمان بندی کاهش تحریم ها در قبال اجرای اقدامات متقابل هسته ای از سوی ایران.»

وی افزود: «مبنای کار، همانطور که ایرانی ها هم قبول کرده اند، چارچوب مورد توافق در لوزان است و بر آن اساس، مذاکره کنندگان در حال برگردان محورهای موجود در این بیانیه به جزئیات مربوط به دسترسی ها و بخش سیاسی توافق هستند.»