بی‌توجهی تعدادی از صنوف تبریز به تعطیلی کرونایی
بی‌توجهی تعدادی از صنوف تبریز به تعطیلی کرونایی
تعدادی از صنوف مختلف شهر تبریز نسبت به تعطیلی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بی‌توجهی نشان داده و از امروز اقدام به باز کردن واحدهای خود کرده‌اند.

به گزارش عصرتبریز، در حالی که علاوه بر ستاد ملی و استانی کرونا، فرمانداری شهرستان تبریز از سه روز قبل نسبت به تعطیلی مشمول مناطق قرمز کرونایی اطلاعیه داده و از اصناف و کسبه مختلف خواستار تعطیلی واحدهای خود شده بود، برخلاف این اطلاع‌رسانی بسیاری از پاساژها و واحدهای صنفی و اصناف و کسبه در مناطق مختلف تبریز اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

همین گزارش حاکی است در حال حاضر علاوه بر اینکه تعداد معدودی از پاساژهای واقع در منطقه بازار و هسته مرکزی تبریز باز شده و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در آنها جریان دارد، بسیاری از صنوف محلات و معابر این شهر نیز فعالیت خود را از سرگرفته‌اند که این موضوع موجب اعتراض شهروندان شده است.

تعدادی از صاحبان واحدهای باز شده، تامین منابع مالی برای اجاره بهای واحدهای صنفی و تامین معیشت را دلیل اصلی و مهم خود برای بازگشایی‌های امروز بیان کرده و افزودند: ادامه تعطیلی‌های مستمر به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

آنها با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی تعطیلی هر روز واحد صنفی برای خانواده اصناف مشکل‌زاست، معتقدند: بدون همراهی و مساعدت‌های مالی دولت امکان تعطیلی چند هفته‌ای صنوف وجود ندارد.