فوت روزانه حدود ۲۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی
فوت روزانه حدود ۲۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه یک هزار و ۱۴۷ کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند، گفت: روزانه ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند.

به گزارش عصرتبریز، روزبه رجایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی ۲۷۹ نفر در بخش ویژه بستری هستند و از این تعداد ۱۱۵ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند.

وی افزود: اگرچه روند ابتلاء به کووید ۱۹ از نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری کاهشی شده اما در هفته جاری روزانه به طور متوسط ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر بستری می‌شوند و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده هر ۲ شاخص بستری و فوتی کرونا در استان کاهش یابد.

رجایی به ابتلای خانوادگی در سطح استان اشاره کرد و افزود: رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید جدی است تا واکسیناسیون انجام شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا از فردا در استان آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسیناسیون کادر درمانی و بیمارستان‌ها به پایان رسیده است؛ مگر اینکه خودشان به اختیار نخواسته باشند؛ واکسیناسیون مؤسسه‌های خصوصی درمانی، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز که تعداد آنان حدود ۱۹ هزار نفر است، آغاز شده ولی هنوز کمتر از سه هزار نفر از این افراد واکسینه شده‌اند.

رجایی با اشاره به اینکه اطلاعات دقیق واکسیناسیون و اقدامات آنها بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در تزریق واکسن برای سالمندان بالای ۸۰ سال رتبه اول کشور را دارد.