راهکارهای افزایش عمر باتری لپ تاپ
راهکارهای افزایش عمر باتری لپ تاپ

شما با استفاده از این ترفندها می توانید در کاهش مصرف و افزایش عمر باتری لپ تاپ، ویندوزتان را یاری کنید.

ویندوز ۱۰ یکی از قدرتمندترین و متفاوت‌ترین سیستم‌عامل‌هایی است که مایکروسافت در طول این چند سال عرضه کرده است. اما همانطور که می‌دانید این ویندوز در دستگاه‌ها و لپ تاپ‌ها موجب افزایش مصرف باتری نیز خواهد شد. از این رو در این گزارش قصد داریم تا با ارائه راهکارهایی، شما را در کاهش مصرف و افزایش عمر باتری لپ تاپ ویندوزیتان یاری نماید.

– پاک کردن اپلیکیشن‌های اضافی

ویندوز ۱۰ با فروشگاه خودش، اپلیکیشن‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است. یک طیف از این برنامه ها، نرم افزار‌های خبری می‌باشند. این اپلیکیشن‌های خبری به دلیل اجرا بودن دائم در پس زمینه ویندوز، موجب استفاده مدام از باتری لپ تاپ خواهند شد. بنابر این بهتر است تا این برنامه ها را که بعضاً کم مورد استفاده قرار می‌گیرند از دستگاه خود حذف نمایید.

– وای-فای، بلوتوث و سایر تنظیمات

شما لازم نیست که همیشه اتصالات وای-فای و بلوتوث دستگاه خود را روشن بگذارید. این کار باعث استفاده این سرویس ها از باتری دستگاه شما خواهد شد. بنابر این بهتر است به عنوان مثال در هنگام تماشای یک فیلم، اتصالاتی مانند وای فای و بلوتوث دستگاه خود را خاموش کرده تا استفاده بهینه شده ای را داشته باشید.

– بروزرسانی فقط با اتصال شارژر

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از بروزرسانی‌های ویندوز استفاده می‌نمایید، حتماً این فرآیند در هنگامی اتفاق بی‌افتد که لپ تاپ شما به شارژر برقی خودش متصل است. این امر موجب می‌شود تا علاوه بر کمتر استفاده شدن از باتری، به افزایش عمر آن نیز خواهد انجامید.

– کاهش میزان صدای بلندگو

اکثر مواقع کاربران صدای خروجی از بلندگو‌های لپ تاپ خود را در درجه آخر تنظیم می‌کنند. با توجه به ارائه لپ تاپ هایی با بلندگو‌هایی قدرتمند، میزان صدای زیاد باعث آن می‌شود که این بلندگو‌ها استفاده بیشتری را از باتری دستگاه شما داشته باشد.