محسن رضایی:طرح استانی شدن انتخابات در مجمع رد شد
محسن رضایی:طرح استانی شدن انتخابات در مجمع رد شد

عصر تبریز: محسن رضایی صبح امروز در پایان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون ادامه بررسی سیاست‌های کلی انتخابات بود. وی با اشاره به دستور جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ابتدا طرح جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر استانی – شهرستانی شدن انتخابات […]

CYMERA_۲۰۱۵۰۶۰۹_۲۱۰۴۵۹

عصر تبریز: محسن رضایی صبح امروز در پایان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون ادامه بررسی سیاست‌های کلی انتخابات بود.

وی با اشاره به دستور جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ابتدا طرح جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر استانی – شهرستانی شدن انتخابات که برای گنجاندن در سیاست‌های کلی انتخابات پیشنهاد شده بود، توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: عده‌ای که موافق این طرح بودند، در مورد مزایای آن صحبت کردند و گفتند که این طرح موجب می‌شود افراد نخبه و کسانی که قابلیت‌های بیشتری دارند، وارد مجلس شوند. البته عده‌ای هم از معایب این طرح صحبت کردند و معتقد بودند که باید این طرح به مطالعات عمیق‌تری گذاشته شود و در مجموع در رای‌گیری که صورت گرفت، این پیشنهاد مجلس شورای اسلامی حذف شد و افراد مدافع این طرح نتوانستند جمع را قانع کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از این پس طرح استانی – شهرستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به عهده خود مجلس و شورای نگهبان خواهد بود و اعضای مجمع تشخیص ضرورتی برای طرح این مساله به عنوان یک بند از سیاست‌های کلی انتخابات ندانستند.