۶۵ درصد مردم آذربایجان‌شرقی تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند
۶۵ درصد مردم آذربایجان‌شرقی تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند
رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان شهریور ماه امسال ۶۵ درصد جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری این استان علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی، عباسعلی درستی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر روز یک درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند، ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه به شرط تأمین واکسن جمعیت واکسینه شده آذربایجان‌شرقی به بیش از ۶۵ درصد برسد و این امر به کنترل بیماری کمک کند.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان‌شرقی علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و از امروز در کل استان و در شهرهای بزرگ افراد بالای ۴۷ سال و در شهرهای کوچک افراد بالای ۴۵ سال واکسینه می‌شوند.

درستی اظهار داشت: واکسیناسیون در روستاهای آذربایجان‌شرقی نیز برای افراد بالای ۴۰ سال انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: افراد بالای ۱۸ سال که بیماری دیابت دارند و انسولین تزریق می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی واکسینه شوند.

درستی با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: شمار بستری‌های کرونایی استان به مرز یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است و هر روز روند افزایش بیماری به خصوص بیماران جدید در حال افزایش است.

به گفته وی روزانه حدود ۹۰۰ نفر بیمار کرونایی جدید در استان مشاهده می‌شود، اما تعداد فوتی‌ها افزایش قابل توجهی ندارد.

درستی گفت: با توجه به بستری‌های بخش‌های ویژه که در حال افزایش است، انتظار می‌رود در روزهای آتی آمار فوتی‌ها نیز بیشتر شود.