لاریجانی در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا: می‌توان به توافق نهایی دست یافت
لاریجانی در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا: می‌توان به توافق نهایی دست یافت

عصر تبریز: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان بر حمایت مجلس شورای اسلامی از مذاکرات تاکید کرد و گفت: با نگاه منطقی، پرهیز از زیاده خواهی در مرحله نگارش متن و عدم طرح مسائل جدید می توان به توافق نهایی دست یافت. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی این مطلب […]

۱۰۸۱۷۹_orig

عصر تبریز: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان بر حمایت مجلس شورای اسلامی از مذاکرات تاکید کرد و گفت: با نگاه منطقی، پرهیز از زیاده خواهی در مرحله نگارش متن و عدم طرح مسائل جدید می توان به توافق نهایی دست یافت.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی این مطلب را در دیدار المار بروک رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در راس هیاتی از اعضای این پارلمان به ایران سفر کرده است بیان کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به سابقه خوب همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورهای اروپایی و ایران گفت: همکاری اقتصادی میان ایران و اروپا تامین کننده منافع مشترک طرفین بوده و در این راستا رایزنی و گفت وگوی میان نمایندگان مجالس تسهیل کننده مبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش با اشاره به ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به اروپا گفت: مبارزه مشترک ایران و اروپا با پدیده قاچاق مواد مخدر از افغانستان و ترانزیت آن به اروپا از موضوعات مهم در همکاری های فیمابین است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مبارزه گسترده ای را برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا انجام داده و کشورهای اروپایی نیز باید نقش جدی تری در این امر ایفاء نمایند.

المار بروک رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار بر علاقه تجار و کشورهای اروپایی به تقویت همکاری هایشان با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد .

وی گفت: با توجه به قدرت و ظرفیت های اقتصادی وسیع جمهوری اسلامی ایران زمینه های بسیار مناسبی برای تقویت همکاری های تجاری فیمابین وجود دارد و کشورهای اروپایی جهت متنوع کردن کانال های تجاری خود به تجارت با ایران نیاز دارند.

المار بروک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با ۱+۵ گفت: امیدواریم تا پایان مهلت تعیین شده طرفین به توافق نهایی دست یابند تا با حصول نتیجه و رفع تحریم شاهد جهش رو به جلوی سطح روابط و مراودات دوستانه فیمابین باشیم.

وی در پایان با اشاره به گسترش گروه های تروریستی و خطر آنها برای صلح و امنیت منطقه گفت: گروه های تروریستی دشمن مشترکی برای بشریت و صلح و امنیت منطقه هستند لذا باید همه کشورها اختلافات را کنار گذاشته و با همکاری یکدیگر به راه حل های اساسی در مبارزه با داعش برسند.