سید حامد عاملی به عنوان دهمین استاندار اردبیل منصوب شد
سید حامد عاملی به عنوان دهمین استاندار اردبیل منصوب شد
اردبیل - با حکم رئیس جمهور و وزیر کشور، سید حامد عاملی به عنوان دهمین استاندار اردبیل معرفی و از خدمات اکبر بهنامجو قدردانی شد.

به گزارش عصرتبریز، در مراسمی که عصر پنجشنبه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، با تکریم و تجلیل از زحمات چهار ساله اکبر بهنام‌جو استاندار سابق اردبیل، سید حامد عاملی به عنوان استاندار جدید اردبیل در دولت سیزدهم رسماً عهده‌دار مسئولیت خطیر استانداری اردبیل شد.

در این مراسم که وزیر کشور و مسئولان استانی حضور داشتند، استاندار سابق اردبیل با اشاره به چهار سال مسئولیت خود در استان اردبیل اظهار کرد: تلاش کردیم تا با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه در این چهار سال پیگیر مطالبات به حق مردم در بخش‌های مختلف باشیم.

اکبر بهنام‌جو تصریح کرد: البته بنده هفت سال در سمت معاونت عمرانی و چهار سال در سمت استانداری اردبیل درس‌ها و مبانی ارزشمندی را از حضور در محضر آیت‌الله سید حسن عاملی کسب کردم و قطعاً این تجارب و پیام‌ها برای آینده و راه روشن پیش رو زمینه‌ساز عزت و عظمت خواهد بود.

وی به بزرگترین پروژه عمرانی استان راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و گفت: این پروژه را با ۴۰ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و امروز با ۹۰ درصد پیشرفت در کارهای زیربنایی تحویل استاندار جدید اردبیل می‌دهیم در حالی که ۸۵ کیلومتر ریل‌گذاری نیز در سال‌های اخیر انجام شده است.

استاندار سابق اردبیل به تکمیل مطالعات راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد و ردیف‌دار شدن این پروژه اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم تا بارانداز ریلی را با طراحی مناسب در پارس‌آباد جز پروژه‌های اولویت‌دار لحاظ کنیم که با موافقت کشور آذربایجان زمینه احداث این بارانداز برای صادرات محصولات متنوع از طریق خط ریلی فراهم می‌آید.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین با ۹۰ درصد پیشرفت و افتتاح ۱۳ هزار هکتار اراضی آبی در مرحله نهایی است که امیدواریم با تأمین اعتبارات مورد نیاز این پروژه مهم آبی، خاکی استان به سرانجام برسد.

وی تکمیل پایاب سد کوثر و سبلان و استفاده از ماده ۵۶ را برای تکمیل راه آهن، طرح‌های فاضلاب و سدسازی‌ها ضروری خواند و اضافه کرد: در حوزه چهار خطه کردن راه‌ها هم اکنون احداث ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه در اولویت مسئولان استان به ویژه راه و شهرسازی است که امیدواریم در کنار این امر هم در شمال و هم در جنوب این استان پروژه‌های بزرگراهی در سال‌های آینده به بهره‌برداری برسند تا ایمنی تردد را در این مسیرها شاهد باشیم.

بهنام‌جو به تحولات صنعتی استان با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان و خروج ۲۲۰ واحد صنعتی استان از حالت رکود و تعطیلی از جمله اقدامات چهار ساله مدیریت ما در استان بود که سعی کردیم تا به تحولات صنعتی استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: در بخش گردشگری در کنار احداث چهار پیست، منطقه گیلارلو، پل معلق در خلخال و طرح‌های مختلف با محوریت زمستان بیدار در بخش گردشگری اجرایی و عملیاتی شد.

بهنام‌جو به رونق بخش گردشگری با ۲۲ هزار تخت اقامتی در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فروکش کردن بیماری کرونا، ابعاد مختلفی از توسعه و طرح‌های زیرساختی در بخش گردشگری به نتیجه رسیده و مردم استان از ثمرات آن استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود به فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی و احداث اولین کارخانه در این منطقه تحول‌آفرین استان اشاره کرد و افزود: احداث کارخانه کامیون‌سازی در مشگین‌شهر و همچنین راه‌اندازی فاز جدیدی از کارخانه آرتاویل تایر در تولید ۲۵ درصد لاستیک کشور از جمله اقدامات مهم در چهار سال اخیر بوده است.

استاندار سابق اردبیل ضرورت رشد هشت درصدی استان را در مسیر توسعه همه‌جانبه یادآور شد و تصریح کرد: ما سعی کردیم در هر سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری با اجرای طرح‌های مختلف رشد هشت درصدی را هدف‌گذاری کرده و در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

بهنام‌جو ضرورت جذب سرمایه‌گذاران با اهلیت و توانمند را در چهار سال اخیر یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این جلسه با اذعان به برخی نارسایی‌ها از مردم استان حلالیت می‌خواهم و امیدوارم استاندار جدید اردبیل با اولویت طرح‌های در حال اجرا بتواند در مسیر توسعه شتابان استان گام‌های بیشتری را بردارد.