آئین اختتامیه نخستین جشنواره «بازی دل‌ها» در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
آئین اختتامیه نخستین جشنواره «بازی دل‌ها» در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
همزمان با سراسر کشور آئین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی «بازی دل‌ها» در بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی نیز برگزار شد.

به گزارش عصرتبریز، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی طی سخنانی با اشاره به ارزیابی کارشناسان از حوزه فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای گفت: عمده نظر کارشناسان این حوزه بر این هست که امروزه یکی از رسانه‌هایی که میزان قابل توجهی از افراد جامعه را متوجه خود ساخته و دامن جامعه را در بر گرفته همانا بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد.

ابوالفتح‌زاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد یکی از کارکردهای بازی‌های رایانه‌ای تبلیغ فرهنگ شیوه زندگی در غرب و غرب‌گرایی می‌باشد و این فرآیند خود تبدیل به چارچوب و به نوعی از ضروریات روزمره آحاد جامعه نهادینه شده است که بازیکنان نیز از منظر دیگری به آن می‌نگرند.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای گوی سبقت را هم از سویی از اکثر رسانه‌های تعاملی ربوده و برای آن اثر سوء گذاشته است و همچنین از دیگر سو بازی‌ها، فعالیت‌های جهان زندگی فیزیکی را نیز در نوردیده و حتی زندگی کسانی که در این ساحه نیستند را هم به هر نحوی از انحا تحت‌الشعاع قرار داده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: توجه به مخاطرات بازی‌های رایانه‌ای می‌طلبد که بیش از این در مهار افسار گسیختگی این مهم، دست‌اندرکاران تدابیر لازم را بکار بگیرند.

در ادامه آئین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی «بازی دل‍‌ها» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این جشنواره، از تعدادی از فعالین فضای مجازی، خانواده شهدای مدافعین حرم و شهدای حوزه سلامت تجلیل به عمل آورد.

گفتنی است، این مراسم با حضور مدیر حراست بنیاد شهید استان، بازرسی، رئیس بنیاد شهید تبریز و جمعی از کارشناسان آموزشی و فرهنگی برگزار شد.