حزب‌الله یک گروه سیاسی مهم در لبنان است
حزب‌الله یک گروه سیاسی مهم در لبنان است
رئیس‌جمهور روسیه از حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه سیاسی مهم در این کشور یاد کرد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از المیادین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی گفت که مسکو با تمام گروه‌های سیاسی لبنان برای حفظ امنیت و ثبات این کشور همکاری می‌کند.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین همچنین افزود که روسیه به صورت عملی با تمام گروه‌های سیاسی لبنان در تماس است و این امر ادامه خواهد یافت.

پوتین با بیان اینکه روسیه همواره نسبت به حل اختلافات در لبنان از طریق گفتگو تشویق می‌کند و خواهان ایجاد بستر مشترک مناسب برای توافق بین طرف‌های لبنانی بدون درگیری است، افزود: ما با تمام لبنانی‌ها برای جلوگیری از خونریزی همکاری می‌کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه درباره حزب‌الله هم گفت: موضع گیری درباره حزب‌الله از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. خوب می دانم که اشخاص مختلف در کشورهای مختلف مواضع متفاوتی درباره حزب‌الله دارند.

پوتین در عین حال درباره موضع رسمی روسیه در این خصوص تاکید کرد: حزب‌الله یک گروه سیاسی مهم در لبنان است.

رئیس‌جمهور روسیه پیرامون تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت هم اظهار داشت که مسکو امکان کمک به این تحقیقات را بررسی خواهد کرد و در صورت امکان تصاویر ماهواره‌ای را هم ارائه می‌کند.

پوتین در عین حال افزود: ما نمی‌توانیم درباره روند سیاسی دستگاه قضائی لبنان اظهارنظر کنیم و نمی‌توانیم از یک طرف علیه طرف دیگر حمایت کنیم چرا که این کار در تلاش‌های ما برای اصلاح بین طرف‌های لبنانی نتیجه عکس خواهد داد.