عوامل نگرانی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برطرف شود
عوامل نگرانی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برطرف شود
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه عوامل نگرانی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی باید برطرف شود، گفت: دستگاه‌های اقتصادی استان، برای برطرف کردن موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران هم‌افزایی کنند.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرم در دیدار مدیران دستگاه‌های استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات آنان اظهار داشت: اصلی‌ترین اولویت کشور مسئله اقتصاد است و دستگاه‌های مسئول در این حوزه نقش پیشران دارند.

وی وضعیت منابع و فضای کسب‌ و کار را از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: هر گونه گشایش و اتفاق مبارکی در حوزه منابع، تولید و کسب‌ و کار در گرو اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول برای شناسایی و برطرف کردن موانع است.

خرم با اشاره به اینکه بخش خصوصی منابع و علاقه کافی برای سرمایه‌گذاری در استان را دارد، افزود: برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در استان باید عوامل نگرانی آنها را برطرف کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در تأمین منابع بخش تولید اظهار داشت: بانک‌ها باید در حوزه تأمین مالی و جلوگیری از خروج منابع از استان به صورت جدی فعال باشند.

وی در مورد مصوبه دولت برای شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: کارگروه استانی این موضوع با هماهنگی و مسئولیت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری در مهلت قانونی نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد اقدام کند.

خرم همچنین با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی استان برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه، بازگشایی گمرک خداآفرین را ضروری دانست و پیگیری مسئولان امر برای تحقق این موضوع را خواستار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی و مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی (امور مالیاتی، ناظر گمرکات، خزانه معین، بورس منطقه‌ای، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، شورای هماهنگی بانک‌ها و شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه) هم در مورد آخرین وضعیت حوزه کاری خود به ارائه گزارش پرداختند.

اصغر عباس‌زاده مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در مورد مصوبه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت گفت: در سال گذشته ۳۰۵ فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شد که ۲۴۰ فقره قابل مولدسازی تشخیص داده شد.

وی افزود: امسال هم ۶۱ فقره از این اموال شناسایی شده اما نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: عواید حاصل از فروش اموال و املاک مازاد، طبق مصوبه دولت به خود استان و دستگاه مربوطه اختصاص می‌یابد و فرصت خوبی برای تأمین منابع مورد نیاز دستگاه‌های استانی است.