استاندار آذربایجان‌شرقی از ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی از ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی از گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد و در جریان مشکلات این واحد مادر صنعتی استان قرار گرفت.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرم صبح روز پنج‌شنبه با حضور در کارخانجات ماشین‌سازی تبریز، ضمن بازدید از خطوط تولید ماشین‌سازی و ریخته‌گری، با کارگران این دو واحد صنعتی درباره مسائل و مشکلات آنان گفت‌وگو کرد.

خرّم در این بازدید که دو ساعت به طول انجامید، با گزارش مسئولان و مدیران مربوطه، در جریان روند فعالیت گروه ماشین‌سازی و موانع و مشکلات آن قرار گرفت.

وی همچنین در بازدید از خطوط تولید، در فضایی صمیمی با کارگران این دو کارخانه درباره مسائل و مشکلات آنان گفت‌وگو کرد و به خواسته‌های آنها گوش فراداد.

نوسازی ماشین‌آلات و به‌روزرسانی تکنولوژی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، افزایش حقوق، به‌کارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده، بهسازی محیط کار، ثبات مدیریتی و تعیین تکلیف مسائل حقوقی شرکت ماشین‌سازی از جمله مطالبات کارگران در گفت‌وگو با استاندار آذربایجان‌شرقی بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی پس از گفت‌وگو با کارگران، نسبت به پیگیری جدی برای حل مسائل و مشکلات آنان قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش مدیران مجموعه و مسئولان اجرایی، در مدت زمان کوتاهی شاهد بهبود وضعیت در این گروه صنعتی باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی سپس در جلسه‌ای که با حضور مدیران گروه ماشین‌سازی تبریز و مسئولان اجرایی ذی‌ربط در محل کارخانه ریخته‌گری تشکیل شد، مسائل و مشکلات این گروه صنعتی را بررسی کرد.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی تخصصی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به منظور جمع‌بندی و تحلیل موانع و مشکلات گروه ماشین‌سازی تبریز تشکیل و پس از یک ماه نسبت به ارائه گزارش در خصوص وضعیت این گروه صنعتی و راهکارهای پیشنهادی برای برون‌رفت از مشکلات، اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار تبریز و جمعی از مسئولان استانی نیز استاندار را در بازدیدهای امروز همراهی کردند.

گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از صنایع معظم و باسابقه، نقش ویژه‌ای در توسعه صنعتی کشور در دهه‌های اخیر داشته است که پس از مسائل و مشکلات سال‌های گذشته، در حال حاضر در وضعیت نسبتاً مناسبی از نظر تولید قرار دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در جلسه‌ای که پیش از این بازدید در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد، دستورهای لازم در خصوص مشکلات کارگری استان را صادر کرد.