برنامه‌های پاییزه و زمستانه حوزه فضای سبز تبریز تشریح شد
برنامه‌های پاییزه و زمستانه حوزه فضای سبز تبریز تشریح شد
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز برنامه‌های پاییزه و زمستانه این سازمان در حوزه فضای سبز را تشریح کرد.

به گزارش عصرتبریز، داریوش نوین در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های زیرساختی و زیربنایی در حوزه فضای سبز گفت: بسیاری از این برنامه‌ها با هدف حفظ و نگهداری پارک‌ها و فضاهای سبز تدوین و اجرا می‌شود.

وی افزود: فصل پاییز و زمستان زمان مناسبی برای اجرای این برنامه‌ها است تا با تقویت بستر درختان و ریشه آنها، فصل رویش پربارتر و پرثمرتر باشد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز در خصوص این طرح‌ها نیز اظهار کرد: کند و کوب پای درختان، کوددهی و تغذیه درختان، هرس پاییزی و فرم‌دهی درختان از جمله اقدامات سازمان در فصل پاییز است. همچنین طرح‌هایی چون چالکود و یخاب نیز برای اجرا در زمستان در نظر گرفته شده‌ است.

نوین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اجرای طرح آبیاری زیرسطحی در فضاهای سبز تبریز اشاره کرد و افزود: طرح آبیاری زیرسطحی با هدف بهره‌برداری بهینه از منابع آبی و ارتقای کیفیت آبیاری در فضاهای سبز سطح شهر وارد فاز اجرایی شده و تلاش داریم تا این طرح را در همه فضاهای سطح شهر اجرا کنیم.