سفر ۲ روزه استاندار آذربایجان‌ شرقی به باکو
سفر ۲ روزه استاندار آذربایجان‌ شرقی به باکو
استاندار آذربایجان شرقی به همراه وزیر راه و شهرسازی کشورمان به منظور پیگیری توسه روابط دوجانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان بویژه تسهیل ترانزیت و تردد ناوگان تجاری از قلمرو یکدیگر صبح امروز(دوشنبه) عازم باکو شدند.

به گزارش عصرتبریز، مذاکرات دوجانبه با مقام‌های جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت و پیگیری پروژه‌های زیرساختی مشترک دو کشور، مهمترین دستور کار این سفر است.

سفر استاندار آذربایجان‌شرقی و وزیر راه و شهرسازی کشورمان به جمهوری آذربایجان دو روزه بوده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

قاسمی و خرم در این سفر ضمن دیدار با «الهام علی‌اف» رییس جمهوری آذربایجان، ‌«شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست وزیر و «رشاد بنی‌یف»، ‌وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال،‌ درباره پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری ۲ کشور از قلمرو یکدیگر مذاکره می کنند.

همچنین بازدید از پروژه بارانداز ریلی و بازدید از مسیرهای ترانزیتی مورد نظر از جمله برنامه‌های مقامات کشورمان در سفر به همسایه شمالی است.

هیات ایرانی در بدو ورود به باکو، مورد استقبال شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در باکو، بازدید از طرحهای عمرانی مناطق آزاد شده «فضولی – زنگیلان و هورادیز» و نهایی کردن طرح های ارتباطی و حمل و نقلی، گفتگو و تفاهم در بخش های سرمایه گذاری طرح های مشترک را مهم ترین برنامه های نشست های دو کشور اعلام کرد.