بازدید بیش از ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی
بازدید بیش از ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین را دو میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر اعلام کرد.

به گزارش عصرتبریز، احمد حمزه زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بازدید از جاذبه های گردشگری استان طی تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۵۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مربوط به موزه‌ها و ابنیه‌های تاریخی است، افزود: مجموع بازدیدگنندگان از موزه‌های میراث فرهنگی استان طی این ایام ۱۵۱ هزار و ۶۴۹ گردشگر بود که این آمار در سال گذشته ۳۳ هزار و ۳۰۰ گردشگر بود که البته شرایط کرونایی در این آمار بسیار دخیل بود.

وی، کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا را دارای  بیشترین تعداد بازدیدکننده در نوروز امسال اعلام کرد و یادآور شد: طی این ایام تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۶ گردشگر از این اثر تاریخی ثبت شده جهانی بازدید کردند.

حمزه زاده، موزه‌ی آذرباجان و قاجار در تبریز را در رده‌های بعدی بیشترین تعداد بازدیدکننده دانست و گفت: از موزه آذربایجان ۱۵ هزار و ۶۷۶ نفر و از موزه قاجار ۱۱ هزار و ۸۸۷ گردشگر طی روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی از چهار موزه شهرداری تبریز نیز به تعداد ۲۱ هزار و ۴۸۶ گردشگر بازدید کرده‌اند که موزه شهریار نیز در این فهرست قرار دارد.

وی گفت: در مجموع تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۳۵ نفر از موزه‌های تحت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز بازدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از افزایش حدود ۳۴ درصدی اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان خبر داد و گفت: طی روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه، ۱۵۲ هزار و ۲۳۵ مسافر در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان اسکان یافتند که این رقم در سال گذشته معادل ۱۱۳ هزار و ۶۸۸ مسافر بود.