تقویت اقتصاد مقاومتی و ضد تحریمی در دفاتر اسناد رسمی
تقویت اقتصاد مقاومتی و ضد تحریمی در دفاتر اسناد رسمی
دفاتر اسناد رسمی همچون سایر مودیان طبق اعلام سازمان امور مالیاتی موظف به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مردم و واریز آن به حساب اعلامی در فواصل زمانی هر سه ماه یک بار می باشند.

به گزارش عصرتبریز، چند وقتی است دفاتر اسناد رسمی پیشنهاد واریز آنی و برخط مالیات بر ارزش افزوده ماخوذه در اسناد تنظیمی به حساب اعلامی را به سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه کرده اند که علیرغم موافقت سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور ،وزارت امور اقتصادی و دارایی جدیت لازم را در فراهم کردن زیر ساخت های لازم و اجرایی نمودن این پشنهاد نداشته است.

حال خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی با بیش از ۹ هزار عضو ،اگر روزانه فرضا هر کدام ۱۰ میلیون ریال حق التحریر داشته باشند می بایستی ۹۰۰ هزار ریال مبلغ ارزش افزوده اخذ نمایند که در مجموع و در فرض مزبور خانواده ۹ هزار نفری دفاتر اسناد رسمی روزانه مبلغ ۸ میلیارد و یکصد میلیون ریال و ماهانه مبلغ ۲۴۳ میلیارد ریال به عنوان مالیات بر ارزش افزوده وصولی خواهند داشت که مطابق قانون بعد از ۳ ماه به حساب اعلامی سازمان امور مالیاتی می بایستی واریز گردد. پشنهاد دفاتر اسناد رسمی برای دولت محترم این است که مبلغ مزبور در همان لحظه و به صورت آنی و بر خط و نه بعد از ۳ ماه به حساب اعلامی واریز گردد.

در صورت اجرایی شدن این پیشنهاد دولت محترم می تواند پروژه ها و فعالیت های اقتصادی خود را به اندازه وصولی روزانه تزریق مالی نموده و با توجه به بروکراسی معیوب اداری که بعد از ۳ ماه واریز مبالغ ارزش افزوده چندین ماه نیز برای تخصیص مبالغ مزبور در قالب اعتبارات اتلاف وقت خواهد شد به صورت آنی تزریق مالی نموده و پروژه های با پیشرفت بالا را به خصوص در مناطق محروم افتتاح نماید.

هر چند این پیشنهاد دفاتر اسناد رسمی می تواند حداقل منجر به افتتاح ده ها پروژه پیش از موعد معمولی گردد و از این محل به تقویت اقتصاد ضد تحریمی ومقاومتی کمک به سزایی نماید اما در یک حالت کمک بسیار بزرگی در بحث اقتصاد کلان برای کشور به ویژه در شرایطی که دشمن به دنبال تضعیف ایران عزیز اسلامی از طریق تحریم و فشار اقتصادی می باشد خواهد داشت و آن زمانی است که این پیشنهاد دفاتر اسناد رسمی به صورت کارشناسی شده و با هماهنگی اصناف و نهاد ها به مرور زمان به سایر بخش های مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز تسری یافته و اجرایی گردد.

در اقتصاد کنونی واریز هزاران میلیارد ریال به صورت آنی وروزانه به جای واریز هر ۳ ماه یک بار می تواند تحولات فوق العاده ای را در رشد اقتصادی، اشتغال ، عمران و آبادانی کشور ایفاء نماید.

به امید روزی که ضمن استقبال از پیشنهادات سازنده از ظرفیت عظیم دفاتر اسناد رسمی در تحقق رشد اقتصادی و بهداشت حقوقی استفاده مطلوب به عمل آید.

حمداله حاتم زاده بخشایش سردفتراسنادرسمی ۱۶۲ تبریز و خزانه دار کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی