مس آذربایجان باید مستقل شود
مس آذربایجان باید مستقل شود
رئیس جمهور گفت: مس ورزقان یکی از ظرفیت های بزرگ آذربایجان‌شرقی و شمال غرب کشور است و بر این اساس باید مس آذربایجان مستقل و استان از عواید آن بهره‌مند شود.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع کارگران مجتمع معدن مس سونگون گفت: با استقلال مس آذربایجان، آذربایجان شرقی می تواند در بخش مس قدم های محکمی را برای تولید و فرآوری آن بر دارد و استان از فواید آن بهره مند شود.

وی افزود: یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم افزایش تولید و اشتغال است که خوشبختانه مس سونگون ورزقان و معادن آذربایجان شرقی به خصوص این معدن ظرفیت تولید و افزایش اشتغال را دارند و این زمینه برایشان فراهم است.

رئیسی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دانش بنیان، تولیدات و مشاغل را نیز به سمت علوم دانش بنیان شدن و بهره برداری هر چه بیشتر سوق دهیم.

رئیس جمهوری پس از ورود به شهرستان ورزقان به صورت مستقیم با کارگران مس سونگون ورزگان دیدار و به سخنان آنها گوش کرد و از وضعیت آنان مطلع شد.

معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و ۵۲ درصد ذخایر مس کشورمان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال‌غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی است.

این معدن که ذخیره مس آن بیش از ۲ میلیارد تن براورد می شود، در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزقان است.