جانسون از نخست وزیری انگلیس استعفا داد
جانسون از نخست وزیری انگلیس استعفا داد
پس از بحران سیاسی در کابینه انگلیس، نخست وزیر این کشور اعلام استعفا کرد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شبکه الجزیره، «بوریس جانسون» امروز پنج شنبه از سمت نخست وزیری انگلیس استعفا داد.

جانسون امروز پنج شنبه بالاخره کناره گیری خود از رهبری حزب محافظه کار را اعلام کرد و از رهبری این حزب خواست تا جانشینی برای وی انتخاب کند. نخست وزیر انگلیس در سخنرانی امروز خود اعلام کرد که تا زمان تعیین جانشین وی به عنوان رهبر حزب محافظه کار در سمت خود باقی می ماند.

نخست وزیر مستعفی انگلیس در بخشی از سخنرانی خود تاکید کرد که واضح است که اراده حزب محافظه کار بر داشتن یک رهبر و نخست وزیر جدید قرار گرفته است.

جانسون ادامه داد که یک دولت جدید را منصوب خواهد کرد و تا انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار به عنوان نخست وزیر انگلیس به کار ادامه می دهد.

با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از امروز کلید می زند، روندی که ممکن است هفته ها و شاید ماهها به طول بیانجامد.

استعفاهای پی در پی وزرای کابینه انگلیس، جانسون را مجبور به کناره گیری از قدرت کرد. موج استعفاهای در کابینه انگلیس پس از آن به راه افتاد که جانسون بدلیل سوءاستفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفت. «کریس پینچر»، معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان این کشور اخیراً استعفای خود را به دلیل آزار و اذیت جنسی ارائه کرده است.

حزب حاکم انگلیس در ماه‌های اخیر با یک رشته رسوایی‌های جنسی مواجه شده است. در اواسط ماه مه، یک نماینده مجلس به ظن تجاوز به عنف به طور موقت بازداشت شد.