سلب عضویت ۷ عضو شورای شهر مرند/برگزاری مراسم تحلیف شورای جدید
سلب عضویت ۷ عضو شورای شهر مرند/برگزاری مراسم تحلیف شورای جدید

فرماندار مرند با اشاره به سلب عضویت هفت نفر از اعضاء شورای اسلامی این شهر و ورود چهار عضو جدید گفت: اعضا جدید شورای اسلامی شهر مرند اعتماد را به مردم این شهر بازگردانند.

عصر تبریز: فرماندار مرند با اشاره به سلب عضویت هفت نفر از اعضاء شورای اسلامی این شهر و ورود چهار عضو جدید گفت: اعضا جدید شورای اسلامی شهر مرند اعتماد را به مردم این شهر بازگردانند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تبریز، تقی کرمی در مراسم تحلیف اعضای جدید شورای اسلامی شهر مرند اظهار داشت: اتفاقات پیش آمده برای شورای اسلامی شهر و شهرداری مرند خوش آیند نیست و آرزوی قلبی ما این است هیچ کس گرفتار این مشکلات نشود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آتی افزود: با توجه به اینکه یکسال و دو ماه زمان از عمر شورای اسلامی باقی است و از این رو بیایید گذشته‌ها را کنار بگذاریم و برای آینده تلاش کنیم.

فرماندار مرند خاطرنشان کرد: از نظارت دستگاه‌های نظارتی نباید ابایی داشته باشید چرا که نظارت‌ها منفعت شخصی ندارد و باید از آن استقبال کرده و به فال نیک بگیریم.

کرمی به نقش نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری تاکید داشت و تصریح کرد: شورا حق دخالت در پست‌های شهرداری را ندارد و تنها وظیفه آن نظارت عالی بر عملکرد شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری است.

وی رفتار شورا را آرامش بخش و امنیت دهنده به شهر اعلام کرد و افزود: شورا برای بهبود بخشیدن به آینده شهر تلاش کند و اتفاقات گذشته را درس عبرت خود قرار دهد و آن را نبش قبر نکند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: هیچ فردی در رسیدگی به تخلفات نمی‌تواند دخالت کنند چرا که تصمیم گیرنده نهایی در خصوص تخلفات اعضای شورای اسلامی شهر مرند دستگاه قضایی است.

کرمی نقش رسانه‌ها را در ایجاد آرامش و همدلی در شهر مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به دسترسی کم رسانه‌های شهرستانی به دستگاه قضایی استان در خصوص این پرونده و شرح وقایع این دستگیری‌ها برای تنویر افکار عمومی آنچنان که باید برای مردم شفاف‌سازی نکرده است.

فرماندار مرند پرهیز از گروه‌بندی و جناح‌بندی در شورای اسلامی شهر مرند را یکی از عوامل اتحاد و همدلی شورائیان دانست و ابراز امیدواری کرد، باید از گروه‌بندی و جناح‌بندی در شورای اسلامی شهر مرند پرهیز شود چرا که یکی از حوادث تلخ شورای اسلامی شهر این آفت است و همچنین اگر شورای اسلامی شهر شهردار را انتخاب نمی‌کرد و تنها نظارت را بر عهده داشت این اتفاقات رخ نمی‌داد.

کرمی گفت: اگر حکم دادگاه به گونه‌ای دیگر باشد وضعیت شورای اسلامی شهر متفاوت خواهد شد.

براساس این گزارش سیدباقر حجازی، مقصود استادی، یدالله هاشمی و سرکار خانم رقیه خوش صفت به عنوان اعضای جدید شورای اسلامی شهر مرند فعالیت خود را آغاز کردند که به این ترتیب با حضور آقایان داوود محمدی، یوسف شیخ‌زاده، محمد باقر بی‌پروا و جعفر حق‌جو نیز شورای اسلامی شهر مرند ۸ نفره به کار خود ادامه خواهند داد.

در این جلسه انتخابات هیئت رئیسه جدید شورا نیز برگزار شد که در آن محمدباقر بی‌پروا به عنوان رئیس، مقصود استادی به عنوان نائب رئیس، یدالله هاشم‌زاده به عنوان خزانه‌دار و جعفر حق‌جو به عنوان منشی شورای شهر مرند انتخاب شدند.

در سال گذشته شهردار مرند و تعدادی از کارکنان شهرداری به همراه هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به اتهام تخلف مالی و حیف و میل بیت‌المال بازداشت و روانه زندان شده بودند.

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی پیش از این گفته بود: از آنجایی که حکم کیفرخواست برای پرونده شهرداری مرند صادر شده است، حکم تعلیق نیز در مورد این شهرداری اجرا می‌شود.

وی افزود: این پرونده در مرحله ارسال به دادگاه است تا براساس حکم دادگاه اقدامات لازم در این ارتباط صورت گیرد.